تاجیکستان از گوگل و فیس بوک مالیات می گیرد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مسئول کمیته مالیات وزارت دارایی تاجیکستان از تصمیم این کشور برای دریافت مالیات از شرکت های گوگل و فیس بوک اطلاع داد.

تاجیکستان از گوگل و فیس بوک مالیات می گیرد

به گزارش خبرنگار وبلاگ فناوری و تکنولوژی در دوشنبه، ذوقی بیک شادیان مسئول کمیته مالیات تاجیکستان در نشستی از تصمیم این کشور برای دریافت مالیات از شرکت های گوگل و فیس بوک اطلاع داد.

به گفته این مسئول، کمیته مالیات وزارت دارایی تاجیکستان طرح اصلاحیه قانون مالیات را آماده نموده که به زودی برای آنالیز به دولت ارائه می گردد.

شادیان در این خصوص گفت: در این راستا از تجربه روسیه که از سال 2017 شرکت های بزرگ خارجی مانند گوگل را موظف به ثبت نام و پرداخت مالیات بر ارزش اضافه کرده نموده، استفاده می گردد.

وی اضافه کرد: شرکت های خارجی باید به وسیله الکترونیک به ما گزارش دهند که از حساب شهروندان تاجیکستان چه اندازه سود به دست آوردند و با توجه به این مبلغ مالیات بر ارزش اضافه کرده پرداخت نمایند.

شادیان گفت: در صورت تصویب طرح اصلاحات به قانون مالیات شرکت ها به پرداخت مالیات مجبور می شوند و اگر از رعایت قوانین تاجیکستان سرکشی نمایند جریمه خواهند شد.

این در حالی است که گوگل و شرکت های دیگر جهانی در تاجیکستان دفتر نمایندگی ندارند و شادیان هم نگفت که درآمد این شرکت ها از حساب ساکنان این کشور چگونه محاسبه خواهد شد.

قانونگذاری تاجیکستان برای رعایت نشدن قوانین پرداخت مالیات بر ارزش اضافه کرده جریمه پیش بینی نموده است.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاجیکستان از گوگل و فیس بوک مالیات می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجیکستان از گوگل و فیس بوک مالیات می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید