رویکرد جدی سازمان بیمه سلامت در استفاده از تجارب ترکیه در استقرار نظام الکترونیک

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر استفاده از تجارب ترکیه در حوزه استقرار نظام الکترونیک خدمات با هدف ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان تاکید نمود.

رویکرد جدی سازمان بیمه سلامت در استفاده از تجارب ترکیه در استقرار نظام الکترونیک

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، نشست مشترک مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تامین اجتماعی و مسئولان حوزه بیمه از کشور ترکیه برای آنالیز راهکارهای حوزه استقرار نظام الکترونیکی کردن خدمات بهداشتی و درمانی در ایران، امروز با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار گردید.

در ابتدای این نشست مهندس طاهرموهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که سازمان بیمه سلامت ایران حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت، استقرار سازمان الکترونیک است. در این راستا کوشش های قابل قبولی اجرا شده و البته باید در این زمینه به موفقیت ها و تجارب کشورهای همسایه مثل ترکیه توجه ویژه کرد، زیرا این کشور در زمینه ارائه خدمات درمانی الکترونیک، موفقیت های ارزشمندی کسب نموده است.

موهبتی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ایران به دو اقدام کلیدی در حوزه بستری و سرپایی توجه جدی دارد، اضافه نمود: در بخش سرپایی در طول سال حدود 185 میلیون بار مراجعه به مطب ها وجود دارد. بنابراین در این حوزه به دنبال نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا حد ممکن هستیم؛ البته این طرح مدتی است که در استان کرمان به صورت آزمایشی اجرا می گردد و با رفع شدن مسائل در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت با بیان این که در بخش بستری سالانه 4.5 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد، اضافه نمود: در این حوزه هم بیمه سلامت ایران به دنبال ایجاد سیستم الکترونیکی از زمان پذیرش بیمار و در نهایت پرداخت های مالی به صورت الکترونیک است؛ به نحوی که دراین فرآیند قواعد بیمه گری، راهنماهای بالینی و پرداختی ها باید به وسیله رول های پشت سامانه کنترل گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی درباره چگونگی ارائه خدمات الکترونیکی در بخش بستری نیز گفت: در بخش بستری پایش الکترونیکی اسناد به صورت آزمایشی در استان اصفهان در حال اجرا است، اما سازمان بیمه سلامت به دنبال تحقق فرآیند فراوری هزینه از زمان پذیرش بیمار، صورت حساب و پرداخت مالی به صورت الکترونیکی است؛ به عبارت دیگر مجموعه نظام سلامت به وسیله خریدار خدمت باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم در محورهای مشترک از توان و ظرفیت کشور ترکیه در استقرار نظام الکترونیک خدمات استفاده کنیم، زیرا آن چه برای سازمان بیمه سلامت اهمیت دارد، سرعت، صحت تضمین یکپارچگی و هزینه کار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رویکرد جدی سازمان بیمه سلامت در استفاده از تجارب ترکیه در استقرار نظام الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد جدی سازمان بیمه سلامت در استفاده از تجارب ترکیه در استقرار نظام الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید