سیگارهای الکتریکی موجب تشدید علائم آسم می شوند

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مطالعه جدید نشان می دهد سیگارهای الکتریکی معطر می توانند سمی باشند و شرایط را برای بیماران مبتلا به آسم تشدید نمایند.

سیگارهای الکتریکی موجب تشدید علائم آسم می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه محققان دانشگاه تکنولوژی سیدنی استرالیا نشان می دهد سیگارهای الکتریکی معطر می توانند شدت بیماری های نظیر آسم را تشدید نمایند. این یافته ها نشان دادند بعضی سیگارهای الکتریکی معطر، و حتی بدون نیکوتین، موجب تغییر نحوه عملکرد مجاری هوا می شوند.

دکتر دیوید چپمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این موضوع بخصوص برای افراد مبتلا به بیماری تنفسی که در معرض آسیب های ناشی از سیگارکشیدن هستند، اهمیت دارد.

به گفته چپمن، اکثر افرادی که سیگار الکتریکی استعمال می نمایند از مایعات معطر مصرف می نمایند و شواهد نشان می دهد افزودنی های معطر در صورت استنشاق می توانند سمی باشند.

محققان با آنالیز رایحه های مختلف پی بردند عطر شیرین بیان موجب التهاب مجاری هوا می گردد در حالیکه رایحه دارچین، تاثیری معکوس داشته و التهاب مجاری هوا را کاهش می دهد. رایحه دارچین موجب افزایش حساسیت مجاری تنفسی می گردد و بوی موز باعث ایجاد زخم در بافت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سیگارهای الکتریکی موجب تشدید علائم آسم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگارهای الکتریکی موجب تشدید علائم آسم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید