مخالفت ایالت های هند مانع بعدی برای بازگشت کارگران مهاجر

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، دولت هند ضمن ارسال نامه ای به ایالت های مختلف این کشور خواهان همکاری برای عبور قطارهای حامل کارگران مهاجر شد.

مخالفت ایالت های هند مانع بعدی برای بازگشت کارگران مهاجر

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از هندوستان تایمز، دولت دهلی نو ضمن ارسال نامه به مسئولین ایالت های مختلف ضمن گله از عدم همکاری ایالت های برای تردد قطارهای حامل کارگران مهاجر خواهان توجه جدی تمام مسئولین ایالت های کشور هند به این معضل اجتماعی شد.

دهلی نو بیان نمود: حضور کارگران مهاجر در شهرهای مختلف و ترددهای آنها در خیابان ها می تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد.

از آنجا که این افراد در شهرهای محل کار خود بی خانمان تلقی می شوند حتی نمی توان با اجرای طرح قرنطینه عمومی آنها را کنترل کرد.

با افزایش فشار احزاب اپوزیسیون دولت هند طی 11 روز اخیر مجبور به ارائه سرویس های قطار برای بازگشت کارگران مهاجر شده است.

دولت هند در این رابطه توضیح داد: تا کنون 450 هزار کارگر مهاجر به خانه های خود بازگردانده شده اند.

از سوی دیگر حادثه تلخ کشته شدن 16 کارگر مهاجر زیر چرخ های قطار فشارها علیه دولت هند را افزایش داد و باعث توجه بیشتر مسئولین دولت به مسائل کارگران شد.

تخیمن زده می گردد صدها هزار کارگر مهاجر با ترک خانه های خود در روستا و شهرهای کوچک به شهرهای عظیمی مانند دهلی نو و بمبئی آمده باشند ولی این افراد پس از آغاز قرنطینه عمومی و بسته شدن اعلام نشده و ناگهانی مسیرهای مواصلاتی بین شهری نتوانستند به منازل خود بازگردند.

بسیاری از کارگران پس از روزها سرگردانی در خیابان های شهرهای عظیم مجبور شدند صدها کیلومتر راه را پیاده طی نموده و به شهرهای خود بازگردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت ایالت های هند مانع بعدی برای بازگشت کارگران مهاجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ایالت های هند مانع بعدی برای بازگشت کارگران مهاجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید