استفاده از فناوری چهره شناس در فرودگاه لس آنجلس

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، ایسنا نوشت: فرودگاه بین المللی لس آنجلس، استفاده از سیستم تشخیص چهره را برای آنالیز هویت مسافران شروع نموده است.

استفاده از فناوری چهره شناس در فرودگاه لس آنجلس

خطوط هوایی آمریکا، به فهرست شرکت هایی اضافه شده که برای شناسایی هویت، از سیستم تشخیص چهره استفاده می نمایند.پیشتر نیز اداره امنیت حمل و نقل آمریکا(TSA)، برنامه خود را درباره نحوه به کارگیری سیستم های زیست سنجشی داده در فرودگاه های سراسر این کشور منتشر نموده بود. سازمان هایی مانند اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) نیز کار خود را با این سیستم ها شروع نموده اند. خطوط هوایی دلتا نیز در امسال، آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا شروع کرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.

اکنون بزرگترین خطوط هوایی دنیا یعنی فرودگاه بین المللی لس آنجلس، به مسافران اجازه می دهد بدون نشان دادن پاسپورت و تنها با اسکن چهره از گیت های فرودگاه عبور نمایند.این فرودگاه در یک آزمایش 90 روزه، از دوربین های تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می نماید. این برنامه آزمایشی که از روز چهارشنبه شروع شده، با همکاری شرکت بین المللی امنیت دیجیتالی ژمالتو (Gemalto) صورت می گیرد.در این فناوری، اسکن چهره کاربران با پایگاه داده وزارت امنیت میهن آمریکا (DHS) تطبیق داده می گردد و تصاویر پس از فرآیند تطبیق، از پایگاه داده سیستم تشخیص چهره پاک خواهند شد.

لازم به ذکر است که استفاده از سیستم تشخیص چهره، به انتخاب مسافران بستگی دارد؛ در نتیجه کسانی که نگران ایمنی و حریم خصوصی خود هستند، می توانند با روش های تایید استاندارد مانند گذرنامه، از گیت ها عبور نمایند. کارمندان فرودگاه برای آنالیز گذرنامه و کارت های شناسایی، حضور خواهند داشت.از آنجا که فرآیند آنالیز هویت مسافران در سرتاسر دنیا در حال تغییر است، فرودگاه بین المللی لس آنجلس نیز تصمیم گرفته توانایی های خدماتی و ایمنی خود را بهبود بخشد.برای استفاده از این سیستم، کافیست مسافران به صفحه رایانه فرودگاه نگاه نمایند تا اسکن چهره آنها با عکس گذرنامه یا ویزا که در پایگاه داده قرار گرفته است، تطبیق داده گردد.

استفاده از چهره به جای گذرنامه، نه تنها در افزایش ایمنی موثر است بلکه به مسافران امکان می دهد به سادگی و با سرعت از گیت عبور نمایند.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "استفاده از فناوری چهره شناس در فرودگاه لس آنجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری چهره شناس در فرودگاه لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید