با گرفتگی عضله بعد از ورزش چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: هنگام فعالیت فیزیکی و ورزش آب و مایعات کافی بنوشید تا دچار گرفتگی عضلات نشوید.

با گرفتگی عضله بعد از ورزش چه کنیم؟

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اضافه کرد: گرفتگی عضلات بعد از ورزش زمانی اتفاق می افتد که قبل از گرم کردن بدن به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی بپردازیم. در نتیجه به دلیل آماده نبودن عضلات و جریان نبودن خون کافی در عضله و به خاطر تعریق زیاد و از دست دادن املاح بدن، فرد دچار گرفتگی عضلات می گردد. بنابراین توصیه می گردد قبل از آغاز تمرینات اصلی حرکات ورزشی و کششی به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید و همچنین از انجام بیش از حد تمرینات ورزشی نیز پرهیز کنید.

وی گفت: با توجه به اینکه نوشیدن آب و مایعات کافی باعث راحت تر شدن انبساط و انقباض عضلات می گردد، مهم است که هنگام فعالیت فیزیکی و ورزش مایعات کافی نوشیده گردد، به خصوص بعد از خاتمه تمرین ها نیز باید آب و املاح بنوشید تا جایگزین املاح به خصوص کمبود منیزیم گردد و از گرفتگی عضلات پیشگیری کند.

این متخصص پزشکی ورزشی در خاتمه اظهار داشت: در صورت بروز کرامپ عضلانی، بلافاصله باید فعالیت بدنی را قطع و از ادامه تمرین صرف نظرکنید. همچنین عضله درگیر شده با کرامپ را آرام ماساژ دهید و آن را با تمرین های کششی سبک و کنترل شده تا برطرف کامل کرامپ تمرین دهید. در ضمن ناحیه منقبض شده بدن را گرم نگه دارید و از نفوذ سرما به آن جلوگیری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با گرفتگی عضله بعد از ورزش چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گرفتگی عضله بعد از ورزش چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید