دولت تخصص دانشگاهیان را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، یک دانشجوی دکتری رشته اقتصاد دانشگاه تهران و از شرکت کنندگان هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران گفت: دولت باید در همه زمینه ها از نظرات کارشناسان استفاده کند.

دولت تخصص دانشگاهیان را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، علیرضا صدیقی دانشجوی مقطع دکتری اقتصاد دانشگاه تهران که یکی از اعضای تیم جیم در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایرانبود، در رابطه با الزام برگزاری این مناظرات اظهار کرد: این مناظرات تمرینی برای یادگیری و تحمل نظرات مخالف است تا عین حال در علوم مختلف تفکر نیز صورت گیرد.

این دانشجوی دانشگاه تهران ادامه داد: شرکت در این مناظرات روحیه نقدپذیری را تقویت می نماید زیرا دانشجو با زوایای مخالف و موافقی روبرو می گردد که شاید قبلا به ذهنش نرسیده بوده.

وی اضافه نمود: در مناظرات سال جاری بحث های بهتر و جدی تری شکل گرفت و از کیفیت بالایی هم برخوردار بود. علاوه بر آن می توانم بگویم از نظر نوع برگزاری، این دوره منظم تر بود و می توان گفت جهاد دانشگاهی نیز در بر گزاری این مسابقات به پختگی بیشتری رسیده است.

صدیقی نقد اصلی از برگزاری مسابقات را مربوط به زمان برگزاری مناظرات مطرح نمود و اضافه نمود: با توجه به دانشجو بودن ما، برنامه مناظرات با برنامه کلاس های ما تداخل دارد و عملا ما سه روز از کلاس های خود را از دست می دهیم. پس بهتر است مناظرات در روزهای پایانی هفته انجام گردد. این گونه دانشجویان بیشتری حاضر به شرکت در جلسه مناظره می شوند.

وی راجع به نحوه داوری افزود: بهتر است نحوه داوریی که در کشوری صورت می گیرد، در سطح منطقه ای هم باشد. در مرحله منطقه ای، آیین نامه قدیمی بود و نظرات 3 داور میانگین گرفته می شد ولی در مرحله کشوری، میانه نظر داوران گرفته می گردد.

وی در نهایت از منظر یک دانشجو به دولت گفت: دولت تخصص و نظرات تخصصی دانشگاهیان را به رسمیت نمی شناسد. به عنوان مثال، در رشته من که اقتصاد است، دولت استفاده خاصی از نظرات دانشجویان و اساتید ندارد.

این دانشجو راه چاره کاهش مسائل موجود را داشتن رویکرد علنی و تخصصی دانست و ادامه داد، جامعه ما باید به سمت و سویی رود که خود را نیازمند دانش تخصصی در همه امور بداند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دولت تخصص دانشگاهیان را به رسمیت نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت تخصص دانشگاهیان را به رسمیت نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید