نگرانی بابت مسیر پرداخت 500 میلیون یورو پول دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مسائل شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در تامین نقدینگی، منجر به این شد که با موافقت رهبری، 500 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد. به دنبال آن، رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین وزیر بهداشت، عنوان کردند که این پول به سازمان بیمه سلامت واگذار می گردد تا از این مسیر توزیع صورت گیرد.

نگرانی بابت مسیر پرداخت 500 میلیون یورو پول دارو و تجهیزات پزشکی

این در حالی است که احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در مصاحبه با وبلاگ فناوری و تکنولوژی، نسبت به مسیر توزیع این اعتبار به وسیله سازمان بیمه سلامت، ابراز نگرانی نموده است.

وی با عنوان این مطلب که شنیده ایم قرار است در توزیع این پول اتفاقاتی بیافتد، گفت: قرار است این پول برای ارتقای صنعت دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد تا بخشی از مسائل صنعت حل گردد.

شیبانی با خطاب قرار دادن سازمان برنامه و بودجه در مسیر توزیع این پول، اضافه کرد: نظر رهبری این است که با این پول، صنعت داخلی سرپا بایستد و اگر این پول غیر از این محل خرج گردد، مسائل پابرجا خواهد ماند.

وی با عنوان این مطلب که نگران وضعیت صنعت داروسازی کشور هستیم، ادامه داد: قطعا اگر این پول به درستی توزیع گردد، می تواند بخش عمده ای از مسائل صنعت دارو و تجهیزات پزشکی را حل نماید.

شیبانی با انتقاد از واگذاری این پول به سازمان بیمه سلامت، گفت: بیمه سلامت به عنوان خریدار خدمت، مسائل زیادی دارد که می تواند شائبه توزیع نادرست این پول را در اذهان ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود تشکل ها و انجمن های مربوطه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، اضافه کرد: پیشنهاد ما این بود که با همکاری سازمان غذا و دارو، سازمان برنامه و بودجه و انجمن ها و تشکل ها، کمیته ای برای نظارت بر روند توزیع این پول تشکیل می شد و این کار سختی نیست که نتوان انجام داد.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، تاکید نمود: در هر حال، هنوز که پولی پرداخت نشده است، و ما نگران مسیر پرداخت 500 میلیون یورو به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگرانی بابت مسیر پرداخت 500 میلیون یورو پول دارو و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بابت مسیر پرداخت 500 میلیون یورو پول دارو و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید