برندگان جایزه داستان کوتاه اُ. هنری معرفی شدند

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از لیت هاب - جایزه اُ. هنری یکی از قدیمی ترین جوایز مهم داستان کوتاه امریکاست. این جایزه از سال 1919 (به استثنای سال 2020) هر ساله کوشش می نماید تا بستری درخشان برای نویسندگان داستان کوتاه مدرن فراهم آورد. داستان های برندگان هر سال توسط انتشارات انکر بوکز منتشر می گردد.

برندگان جایزه داستان کوتاه اُ. هنری معرفی شدند

ویلیام سیدنی پورتر، که بیشتر با نام هنری اش اُ. هنری شناخته می گردد نویسنده امریکایی داستان کوتاه بود. معروف ترین داستان کوتاه او هدیه مگی ازخودگذشتگی و عشق را در قلمرو ادبیات با یکدیگر پیوند می زند. این داستان در سال 1906 در دومین مجموعه اُ. هنری با عنوان چهار میلیون ظاهر شد که در واکنش به مقاله ای در نیویورک تایمز نوشته شد که مدعی شده بود در نیویورک تنها 400 نفر وجود دارند که ارزش شناخته شدن را دارند. اُ. هنری اما معتقد بود داستان های تمام چهار میلیون نفری که آن موقع در شهر نیویورک ساکن بودند ارزشمند است. پس از مرگ او در سال 1910، دوستان پورتر دور هم جمع شده و جایزه مجموعه داستان های اُ. هنری را به احترام او راه اندازی کردند تا هنر داستان کوتاه را تقویت نموده و نویسندگان جوان را تشویق نمایند.

مجموعه جایزه اُ. هنری اقدامی جمعی بود که از ابتدا نویسندگان را در مرکز خود قرار داد. مجموعه ای از ویراستاران برای نظارت بر فرایند تایید داستان ها، انتخاب داوران و راهنمایی نشر داستان ها انتخاب شدند و از سال 1919 تا کنون 10 ویراستار وجود داشته است.

سال جاری تغییرات بزرگی در اُ. هنری صورت گرفت. ازجمله آنالیز آثار ترجمه شده برای اولین بار و حضور یک ویراستار مهمان تا هر نسخه بتواند منعکس نماینده دید منحصر به فرد یک هنرمند درخشان باشد. ویراستار مهمان سال جاری چیماماندا انگوزی ادیچی، نویسنده نیجریه ای است.

او در مقدمه می نویسد: من به داستان ها به عنوان دلگرمی نگاه می کنم. دلگرمی کوچکی که آدم برای بیدار شدن هر روزه به آن احتیاج دارد، به عنوان الگوهایی برای زندگی و برای یادآوری این نکته که هیچ کلیدی برای اسرار زندگی وجود ندارد. بیش از هر چیز دیگری در داستان به دنبال نوعی خرد هستم. خرد به عنوان یک کلمه و ایده به نظر قدیمی می آید اما اگر در این داستان ها یک موضوع وحدت بخش وجود داشه باشد این است که همگی عمیقا خردمندانه اند.

20 برنده جایزه اُ. هنری سال جاری عبارتند از:

دفنه پالاسی اندریاس برای دختران برنزه

دیوید مینز برای دو پرستار سیگار می کشند

سیندیا بانو برای خانه های مالیگا

کریستال ویلکینسون برای گونه های در خطر انقراض: پفراینده 47401

الیس جولی برای از دوردست سوختن ما را می دیدند

دیوید ریب برای چیزهایی که در 10 سالگی نگران شان بودیم

کارینا سینز بورگو برای قیچی

جمیل برینکلی برای شاهد

تسا هدلی برای آن یکی

اداچیوما ازینو برای دختربچه شدن

آنتونی دوئر برای قلعه استاد

تیفانی ینیک برای دریای زنده

جوآن سیلبر برای رهایی از خواستن

جوهر ایله برای خوراک ماهیگیر

اما کلاین برای صدای سفید

عسل سلیمان برای دلندریا

بن هینشاو برای متعلق به عهد دقیانوس

کارولین آلبرتین مینور برای باغ اندوه

ژیانن کیان برای برای سگ ها

سالی رونی برای رنگ و نور

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برندگان جایزه داستان کوتاه اُ. هنری معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه داستان کوتاه اُ. هنری معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید