جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد، تغییر پس از برلیناله و کن

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از اسکرین دیلی، بر مبنای تغییراتی که جشنواره فیلم ونیز برای مطبوعات ایجاد نموده، آنها باید با محدودیت های گسترده ای در انتشار نقدهای خود روبه رو شوند.

جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد، تغییر پس از برلیناله و کن

نقدهایی که بر فیلم های حاضر در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز نوشته می گردد نباید پیش از اکران این فیلم ها برای عموم مخاطبان جشنواره منتشر گردد.

منتقدان سینمایی که در اکران ویژه مطبوعات شرکت می نمایند- که به صورت سنتی در شروع روز برگزار می گردد- باید انتشار مطلب شان را تا زمان اولین اکران عمومی فیلم متوقف نمایند.

این جشنواره اعلام نموده به منظور حفاظت از اثربخشی جشنواره و کیفیت آن، لازم است که هر روزنامه نگار این محدودیت را با جدیت مورد توجه قرار دهد.

این حرکت یادآور سیاست جدید در جشنواره فیلم برلین و پس از آن فستیوال کن است که به دنبال آن تغییراتی جنجالی در اکران ویژه مطبوعات سال جاری جشنواره فیلم کن قبل از فرش قرمز هر فیلم ایجاد شد.

جشنواره ها با فشار فزاینده فیلمسازان و توزیع نمایندگان فیلم ها روبه رو هستند که معتقدند انتشار مطلب منتقدان سینمایی پیش از فرش قرمز هر فیلم، به منزله تاثیر در واکنش مخاطبان است. بسیاری از منتقدان هم پذیرفته اند انتشار نقد پیش از این که فیلم به صورت عمومی در جشنواره دیده گردد به معنی دریافت فرصت تماشای فیلم بدون پیش داوری است.

فیلم اولین مرد ساخته دمین شازل جشنواره فیلم ونیز 2018 را افتتاح می نماید. این جشنواره از 29 آگوست تا 8 سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می گردد.

سال جاری گی یرمو دل تورو ریاست هیات داوران این جشنواره را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد، تغییر پس از برلیناله و کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد، تغییر پس از برلیناله و کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید