ناپدید شدن روزانه 17 کودک مهاجر در اروپا از سال 2018

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تحقیقات روزنامه گاردین نشان داده که در اروپا بین ژانویه 2018 تا دسامبر 2020 میلادی، 18 هزار و 292 کودک مهاجر بدون همراه ناپدید شده اند ، بدین ترتیب بطور میانگین هر روز 17 کودک در روز ناپدید شده است.

ناپدید شدن روزانه 17 کودک مهاجر در اروپا از سال 2018

این روزنامه انگلیسی نوشت: فقط در سال 2020 میلادی 5 هزار و 768 کودک مهاجر در 13 کشور اروپایی ناپدید شده اند. این بچه ها پس از ورود به کشورهای اروپایی از جمله یونان، ایتالیا و آلمان ناپدید می شوند.

بیشتر بچه های که در سه سال گذشته ناپدید شده اند از مراکش به اروپا آمده بودند اما بچه های از الجزایر، اریتره، گینه و افغانستان نیز در میان آنها دیده می گردد.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، 90 درصد از این بچه ها پسر و از هر 6 نفر آنها یکی از آنها تنها و کمتر از 15 سال داشته است.

تحقیقاتی که روزنامه گاردین، از بچه ها بدون همراه از 27 کشور اتحادیه اروپا و نیز کشورهای نروژ، مولداوی، سوئیس و انگلیس گردآوری نموده است، نشان می دهد، اطلاعات ارائه شده اغلب ناقص یا ضد و نقیض است به این معنا که آمار واقعی بچه ها ناپدید شده در اروپا می تواند حتی از ارقام کنونی نیز بالاتر باشد.

این تحقیقات که با همکاری دست اندرکاران پروژه روزنامه نگاری مرزی موسوم به Lost in Europe، گمشده در اروپا که در زمینه بچه ها ناپدید شده در قاره سبز تحقیق می نماید، صورت گرفته ، نشان می دهد که کشورهای اسپانیا، بلژیک و فنلاند فقط آمار خود تا سرانجام سال 2019 را ارائه داده اند. دانمارک، فرانسه و انگلیس اصلا هیچ آماری درباره بچه ها بدون همراه مفقود شده ارائه نداده اند.

یافته های این تحقیق سوالات جدی در زمینه میزان توانایی کشورهای اروپایی در حفظ و حراست از بچه ها مهاجر بدون همراه مطرح می نماید.

فدریکا توسکانو رئییس سازمان غیر انتفاع بچه ها ناپدید شده در اروپا در این زمینه گفت آمار بشدت برای درک این مشکل در اروپا اهمیت دارد. آمار بالای بچه ها ناپدید شده نشانه سازوکار حفاظت از بچه ها است که کار نمی نماید.

به گفته او، بچه ها بدون همراه در زمره مهاجرانی هستند که در برابر خشونت، قاچاق انسان واستثمار بسیار آسیب پذیر هستند به ویژه بسیاری از بچه ها بدون همراه که قربانی بهره برداری های جنسی و کاری یا به زور وادار به گدایی و قاچاق می شوند.

گاردین و پروژه گمشده در اروپا در مارس 2019 به این نتیجه دست یافتند که دستکم 60 کودک مهاجر ویتنامی از پناهگاه های هلند ناپدید شده اند. مقام های هلندی بر این باورند که آنها احتمالا به انگلیس قاچاق شده اند تا از آنها در مزارع و سالن های کاشن ناخن استفاده گردد.

هرمن بولهار خبرنگار هلندی در زمینه قاچاق انسان گفت این تحقیقات نشان داد که به همکاری فوری اروپایی ها برای علت ناپدیدی هزاران کودک مهاجر بدون همراه احتیاج هست.

گاردین به نقل از سخنگوی کمیسیون اروپا نوشت: نگرانی عمیقی درباره بچه ها ناپدیدشده وجود دارد.

وی اضافه کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید با یاری به آمار و همکاری میان مرزی از این معضل جلوگیری نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ناپدید شدن روزانه 17 کودک مهاجر در اروپا از سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن روزانه 17 کودک مهاجر در اروپا از سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید