سهراب غایب بزرگ جام آسیایی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، فهرست نهایی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان برای اعزام به رقابت های آسیایی چین در شرایطی اعلام شد که بار دیگر نام سهراب مرادی به عنوان غایب بزرگ وزنه برداری ایران در این رقابت ها به چشم می خورد.

سهراب غایب بزرگ جام آسیایی

رضاعباسپور: فهرست نهایی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان برای اعزام به رقابت های آسیایی چین در شرایطی اعلام شد که بار دیگر نام سهراب مرادی به عنوان غایب بزرگ وزنه برداری ایران در این رقابت ها به چشم می خورد. رقابت های وزنه برداری قهرمانی قاره آسیا سال جاری قرار است از اواخر فروردین 98 به میزبانی شهر تانگبو چین برگزار گردد. رقابتی که سال جاری برخلاف دوره قبلی این رقابت ها به عنوان میدان گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو نیز به شمار می رود. رقابتی مهم و معتبر که مطمئنا با توجه به اینکه در کشور چین یکی از قطب های اصلی و مدعی وزنه برداری جهان برگزار می گردد قطعا از سطح کیفی بالایی برخوردار خواهد بود. تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیز با توجه به اینکه همراه با چینی ها جزو مدعیان طراز اول وزنه برداری قاره آسیا و جهان به حساب می آید با ترکیبی نسبتا متفاوت با آنچه در جام فجر روی تخته رفت قرار است به شهر تانگبوی چین اعزام گردد. البته اینبار هم تیم ملی وزنه برداری کشورمان از داشتن سهراب مرادی یکی از ستاره های بی چون و چرای حال حاضر وزنه برداری جهان بخاطر آسیب دیدگی کمرش محروم است!

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان بلافاصله بعد از اتمام رقابت های بین المللی فجرتهران اسامی 12 ملی پوش (10 نفر اصلی و 2 نفر ذخیره) را برای شرکت در رقابت های قهرمانی سال2019 آسیا معرفی کرد تا تیم ملی وزنه برداری برای حضور در این رقابت معتبر از هر نظر مهیا باشد.

برهمین اساس و طبق نظر سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به ترتیب؛ مسعود چترایی و علی میری در دسته 89 کیلوگرم، کیانوش رستمی و سید ایوب موسوی در دسته 96 کیلوگرم، رضابیرالوند و امیر حقوقی در دسته 102 کیلوگرم، کیاقدمی و علی هاشمی در دسته 109 کیلوگرم و در نهایت سعید علی حسینی و علی داودی در دسته 109+ کیلوگرم (10) وزنه بردار اصلی و ثابت تیم ملی بزرگسالان کشورمان هستند که قطعا و درصورتی که مسئله ای برای آنها تا قبل از اعزام به کشور چین رخ ندهد مسافر چین خواهند بود.

البته کادرفنی تیم ملی محسن دادرس در دسته 109+ کیلوگرم و میرمصطفی جوادی در دسته 81 کیلوگرم را نیز به عنوان دو ملی پوش ذخیره برای این مسابقات در اردوی تیم ملی وزنه برداری حفظ کردند تا اگر احیانا قبل از اعزام اتفاق یا حادثه غیرمنتظره ای برای ملی پوشان کشورمان رخ داد به سرعت آنها را جایگزین نفرات اصلی کند.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی سال 2019 آسیا یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک2020 توکیو به حساب می آید و قرار است طبق تقویم و زمانبندی اعلام شده طی روزهای 18 تا 28 آپریل (29 فروردین تا 8 اردیبهشت ماه) به میزبانی شهر نانگبو کشور چین برگزارگردد. البته بازهم بواسطه مشکل حاد وآسیب دیدگی که برای کمر سهراب مرادی ستاره 96 کیلویی وزنه برداری ایران اتفاق افتاده تیم ملی مجددا در رقابت های آسیایی چین سهراب را در اختیار ندارد. زیرا طبق توافق اجرا شده گویا قرار است سهراب برای مداوای قطعی کمر آسیب دیده خود با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش راهی کشور آلمان و شهر هانوفر شده وضمن بستری شدن در یکی از مراکز پزشکی مدرن این شهر آسیب دیدگی خود را تحت نظر پزشکان حاذق آلمانی مداوا نماید. با این حساب تیم ملی وزنه برداری نه تنها در رقابت های آسیایی بلکه فعلا تا زمان بهبودی کامل مرادی و رسیدن او به شرایط نرمال قبلی به اجبار نمی تواند او را در اختیار داشته باشد. اما سعید علی حسینی دیگر ستاره فوق سنگین و عنواندار کشورمان بعد از مدتی دوری از تیم ملی مجددا به جمع اردونشینان ملی پوش اضافه شده است و خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و دیگر پیکارهای گزینشی المپیک 2020 مهیا می نماید. بدون شک با توجه به عناوین و شرایط خوب ملی پوشانی که برای اعزام به رقابت های آسیایی 2019 چین انتخبا شدند، این توقع و انتظار از تیم ملی وزنه برداری ایران می رود که با درخشش در رقابت های آسیایی چین بتواند حتی در خود چین و پیش چشم میزبان قدرتمند رقابت های آسیایی وزنه برداری، عنوان قهرمانی و سکوی نخست مسابقات را به خود اختصاص دهد. زیرا نتیجه ای بجز کسب عنوان قهرمانی برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان با داشتن یک چنین تیم قدرتمندی دقیقا مساوی است با ناکامی در رقابتهای وزنه برداری آسیایی.

5- 2

منبع: ایران ورزشی

به "سهراب غایب بزرگ جام آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب غایب بزرگ جام آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید