نمایش مشق های ناصرالدین شاه در حوضخانه کاخ گلستان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، نمایشگاه مجازی منتخبی از آثار طراحی و نقاشی های ناصرالدین شاه در حوضخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می شود.

نمایش مشق های ناصرالدین شاه در حوضخانه کاخ گلستان

میراث آریا: آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان روز چهارشنبه 24 شهریورماه 1400 در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: نمایشگاه مجازی مشق های ناصری شامل 13 اثر انتخابی از طراحی و نقاشی های ناصرالدین شاه است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اضافه نمود: ناصرالدین شاه که ذوق هنری خود را در هنرهای مختلف محک می زد، چه در زمان ولایت عهدی که در تبریز سکونت داشت و چه پس از آنکه به تختگاه تهران مهاجرت کرد و در کاخ گلستان به حکومت نشست، به هنر نقاشی و طراحی علاقه مند بود.

امامی شرح داد: ناصرالدین شاه از شاگردان میرزا حسن خان صنیع الملک غفاری بوده که با ذوق شاهانه خود و با قلم آهن و مرکب سیاه، صورت درباریان و زنان اندورنی را نقاشی کرده و با مناسبت، جمله یا شعری را در حاشیه آن ها می نوشته است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: اسلوب نقاشی های ناصرالدین شاه مشابه استادش برپایه طبیعت گرایی و ذکر جز به جز همه چشم انداز ها طبیعی به همان شکلی که می دیده است به تصویر کشیده و مانند استادش دارای نگاهی مدرن و متاثر از فرهنگ اروپایی است و تلاش کرده تا با کپی برداری از استادش آثار را با نقاشی دیرین ایرانی و نگارگری پیوند دهد.

نمایشگاه مجازی مشق های ناصری امروز چهارشنبه 24 شهریورماه 1400 افتتاح می شود و از طریق صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان golestanpalace@ قابل دسترسی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "نمایش مشق های ناصرالدین شاه در حوضخانه کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش مشق های ناصرالدین شاه در حوضخانه کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید