بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدامند؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

با وجودیکه در حال گذر از نیمه دوم تابستان هستیم، هنوز بسیاری از افراد مجال کافی برای مسافرت پیدا نکرده اند. بسیاری از افراد هم ترجیح می دهند با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و خنک تر شدن هوا این زمان از سال را برای سفر در تابستان انتخاب کنند. با توجه به اینکه ایران در منطقه گرم و خشک واقع شده است در هر زمانی از تابستان که قصد سفر به شهرهای داخلی را داشته باشیم باید شهری را برای سفر تابستانی انتخاب کنیم که شرایط آب و هوایی مناسبی برای سفر در این فصل از سال را داشته باشد. یعنی اقلیمی گرم و خشک نداشته باشد تا بتوانید از هوای خنک و مطبوع آن شهر استفاده کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدامند؟

سوالی که در اینجا برای اکثر افراد پیش می آید این است که در تابستان به کجا سفر کنیم؟ خوشبختانه با وجود اینکه عمده شهرهای ایران در منطقه گرم و خشک واقع شده اند اما بسیاری از شهرها نیز هستند که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات قرار دارند و سفر در تابستان به هر کدام از آن ها مطبوع خواهد بود. اما با توجه به تعداد بالای مقاصد گردشگری ایران تنها به معرفی تعدادی از بهترین مکان ها برای سفر داخلی در تابستان بسنده می کنیم. با وبلاگ فناوری و تکنولوژی همراه باشید.

1. فیروزکوه - تهران

قطعا یکی از بهترین مکان ها برای سفر تابستانی، سفر به فیروزکوه است. شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده و فاصله بسیار کمی با این شهر دارد. آب و هوای بسیار خنک این شهر باعث شده است تا در طول تابستان بسیاری از مردم ایران به خصوص تهرانی ها این شهر را برای سفر در تابستان انتخاب کنند. در سفر به فیروز کوه بازدید از تنگه واشی، غار بورنیک، چشمه آب معدنی خمده، روستای لزور، دریاچه سد لزور، تنگه میشینه مرگ، قلعه فیروزکوه، روستای سله بن و کاروانسرای گدوک را از دست ندهید.

2. کوهرنگ- چهار محال و بختیاری

کوهرنگ یکی از خنک ترین شهرهای ایران در فصل تابستان است که با طبیعت بکر و زیبای خود گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. قطعا کوهرنگ با آب و هوای خنک خود، طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد یکی از بهترین مقاصد برای سفر در تابستان خواهد بود. در کوهرنگ چشمه های آب معدنی فراوانی وجود دارد، به طوریکه 10 درصد آب ایران از این منطقه تامین می شود. در سفر به کوهرنگ بازدید از دشت لاله های واژگون، غار یخی چما، چشمه دیمه، پل چلگرد، آبشار شیخ علی خان، چشمه کوهرنگ و منطقه حفاظت شده قیصری را از دست ندهید.

3. آلاشت- مازندران

آلاشت روستایی زیبا و خوش آب و هوا در استان مازندران است. این روستا به خاطر طبیعت همیشه سبز و بکری که دارد بسیار معروف است و یکی از بهترین مکان ها برای سفر در تابستان است. هر چه به ارتفاعات آلاشت نزدیک تر شوید، شاهد هوای خنک تر و طبیعت زیباتری خواهید بود. به طوریکه وقتی به انتهای جاده ای پرپیچ و خم که به این شهر منتهی می شود و ارتفاعات آلاشت می رسید احساس می کنید که روی ابرها ایستاده اید. روستای آلاشت در دامنه شمالی فیروزکوه قرار گرفته است و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. در سفر به آلاشت بازدید از رصدخانه آلاشت، موزه مردم شناسی آلاشت، مسجد جامع آلاشت، هتل قدیمی آلاشت، معبد دختر پاکو و مهم تر از همه لذت از طبیعت زیبای این منطقه را از دست ندهید.

4. روستای کندوان- تبریز

در سفر به شهر تبریز، روستای کندوان را از قلم نیاندازید. روستایی در دل کوه و صخره ها که هنوز هم حیات در آن جریان دارد. کندوان از معدود روستاهایی است که به طرز عجیب و غریبی در دل کوه بنا شده و هنوز هم مردمش آن را ترک نگفته اند. خانه های این روستای تاریخی به گونه ای هستند که به طور طبیعی در طول تابستان خنک و در طول زمستان گرم می مانند. این روستا بسیار خنک است به طوریکه در طول تابستان هوای آن از 27 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند و به همین دلیل بهترین زمان سفر به کندوان در تابستان و تا اواخر شهوریور است. در سفر به این روستای زیبا می توانید از امکانات هتلی 5 ستاره همراه با جکوزی که با آب معدنی روستا پر شده است هم بهره ببرید.

5. جهان نما- گلستان

منطقه ییلاقی و حفاظت شده جهان نما در استان گلستان واقع شده و طبیعتی بکر و جذاب دارد. جنگل های جهان نما بکرترین جنگل های دامنه کوه در شما ایران را دارند. جهان نما را با عنوان بام گلستان نیز می شناسند چرا که از ارتفاعات این روستای زیبا می توانید شهرهای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را به خوبی ببینید. در این روستا امکان کوهنوردی و دره نوردی در دشت ها و کوه ها وجود دارد. اما اگر حوصله این کارها را ندارید، طبیعت بی نظیر این روستا با زیبایی های شگفت انگیز خود چشمان شما را مسحور می کند.

6. سرعین- اردبیل

سرعین که در استان اردبیل واقع شده با آب و هوای سردی که دارد بهترین مکان برای سفر در تابستان است. تابستان های این منطقه بسیار دلپذیر است و یکی از بهترین مسیرهای سفرهای تابستانی محسوب می شود. همه سرعین را با آبگرم های درمانی که دارد می شناسند. پس در سفر به سرعین لذت آب تنی در این آب های آرامش بخش را از دست ندهید. هوای این شهر در فصل تابستان به قدری مطلوب است که از 20 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند. در سفر به سرعین لذت خوردن غذاهای بی نظیر این شهر مثل آش دوغ، کباب با گوشت تازه و لبنیات عالی و عسل بی نظیر آن را از دست ندهید. همچنین در سفر به سرعین حتما از تپه باستانی آناهیتا، دهکده صخره ای ویند کلخوران، پیست اسکی آلوارس، روستای آتشگاه و روستای شایق نیز دیدن کنید.

7. شهرکرد- چهار محال و بختیاری

اگر برای سفر در تابستان قصد دارید به مناطق غربی ایران بروید، قطعا شهرکرد یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. شهرکرد زمستان های بسیار سردی دارد به طوریکه در فصل زمستان سفر به این شهر جذابیت چندانی ندارد. اما در فصل تابستان می توانید به این شهر سراسر زیبایی با جاذبه های دیدنی و تاریخی فراوان سفر کنید و در کنار آن از هوای مطبوعش نیز لذت ببرید. طبیعت سرسبز و چشم اندازهای بی نظیر شهرکرد شما را مسحور خود می کند. در سفر به شهرکرد بازدید از آبشار زردلیمه، پل زمان خان سامان، قلعه دزک، مسجد جامع شهرکرد، شیر سنگی، پیر غار، خانه ستوده چالشتری، حمام خان، پارک ملی تنگه صیاد، قلعه جونقان، تالاب چغاخور، پل خراجی، قلعه سورک، کمربند سبز حاشیه زاینده رود و تالاب گندمان را از دست ندهید.

8. ماسوله - گیلان

ماسوله شهر پلکانی استان گیلان است که زمستان هایی پربرف دارد، اما هوای تابستان های ماسوله به قدری دل انگیز است که یکی از بهترین مکان ها برای سفر در تابستان است. سفر به ماسوله و لذت بردن از طبیعت زیبای آن با خانه های منحصر به فردی که حیاط یک خانه بام خانه ای دیگر است، و همگی با گل و گیاه تزئین شده اند، منظره جنگل و آب و هوای بی نظیر آن، خود به تنهایی سفر شما را تکمیل خواهد کرد. اما در سفر به این شهر زیبا بازدید از موزه مردم شناسی ماسوله، بقعه اون بن محمد، پارک جنگلی ماسوله، آبشار کوشم، ییلاق کوربار ماسوله، قله شاه معلم، آبشار تریشوم، چشمه آب معدنی علی زاخونی و آبشار لار چشمه را هم از دست ندهید.

9. همدان

همدان از شهرهای سردسیری ایران است که به علت خنک بون هوای آن در تابستان به عنوان یکی از مهمترین شهرها برای سفر تابستانی در نظر گرفته می شود. انتخاب همدان به عنوان پایتخت در دوران ایران باستان باعث شده است تا شاهد جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی در این منطقه باشیم تا جایی که همدان به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در غرب کشور تبدیل شده است. در سفر به همدان علاوه بر بازدید از طبیعت بی نظیر این شهر می توانید از جاذبه های گردشگری تاریخی این شهر که تعداد آن ها کم نیست هم لذت ببرید. در بازدید از همدان بازدید از غار علیصدر، گنجنامه همدان، آبشار گنجنامه، غار آکواریوم گنجنامه، آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر عریان، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان همدان، برج قربان، شیر سنگی، موزه هگمتانه، دره مراد بیگ، تخت نادر و دشت میشان را از دست ندهید.

10. ارومیه- آذربایجان غربی

ارومیه یکی از شهرهای سردسیر شمال غرب کشور است که همین سرد بودن هوا آن را به یکی از مقاصد برای سفر در تابستان تبدیل کرده است، چرا که هوای این شهر در فصل تابستان بسیار مطبوع است و سفر شما را لذت بخش خواهد کرد. ارومیه شهر بسیار زیبا با جاذبه های تاریخی فراوان است و به پاریس ایران شهرت دارد. اگرچه دریاچه ارومیه مهم ترین جاذبه گردشگری شهر ارومیه این روزها حال و روز خوشی ندارد اما ارومیه علاوه بر میزبان بودن دومین دریاچه نمک جهان، بسیاری جاذبه های دیگر هم برای بازدید دارد که سفر به این شهر را به یاد ماندنی می کنند.

در سفر به ارومیه بازدید از دریاچه مارمیشو، مسجد سردار، جزیره اشک، بنای سه گنبد ارومیه، کلیسای ننه مریم، کلیسای شرق آشور، کلیسای مارسرگیز، آبشار سولک، قلعه بردوک ارومیه، قلعه دم دم ارومیه، دریاچه و کوه های دالامپر، چشمه های آبگرم هفت آباد، تفرجگاه بند، پیست اسکی خوشاکو، دره شهدا و بازار قدیمی ارومیه را از دست ندهید.

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

منبع: فلای تودی

به "بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید