9 غذای خوشمزه از کلمبیا

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، غذاهای کلمبیا

غذاهای کلمبیا رنگارنگ، خوشمزه و سیر کننده اند. کلمبیا در آمریکای جنوبی غذاهای متنوعی دارد و در هر ناحیه ای غذاهایی با ویژگی های خاص به چشم می خورد. در این سرزمین غذاهایی را می بینید که نسل به نسل منتقل شده اند و نه تنها از فرهنگ کلمبیا بلکه از فرهنگ های اسپانیایی، عربی و آفریقایی هم تاثیر گرفته اند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای کلمبیا را معرفی کنیم.

9 غذای خوشمزه از کلمبیا

1- بندیجا پایسا | Bandeja Paisa

خیلی ها هستند که با رفتن به هر کشوری دوست دارند تا غذای ملی آنجا را حتما امتحان نمایند چون معمولا غذاهای ملی تا حدودی فرهنگ غذایی آن ناحیه را به شما نشان می دهد. بندیجا پایسا غذای ملی کلمبیاست و آنقدر پرکالری است که کارگران در گذشته با خوردن آن می توانستند تا شب کار نمایند بدون اینکه ذره ای از انرژی شان کم گردد!

این روزها این غذا را معمولا به عنوان ناهار و در روزهای خاص می خورند. این غذا از برنج، موز سبز، کیک ذرت، آووکادو، گوشت چرخ نموده، سوسیس و سوسیس سیاه تشکیل می گردد و در آخر هم یک تخم مرغ نیمرو بر روی همه این مواد گذاشته می گردد. البته در برخی از منطقه ها برای درست کردن این غذا به جای برنج از موادی مثل لوبیا استفاده می گردد.

2- امپانادا | Empanadas

این غذا را در فهرست غذاهای دیگر کشورهای آمریکای لاتین مثل شیلی و آرژانتین هم می بینید البته شکل ظاهری آن در هر کشوری، خاص و منحصربفرد است و ویژگی خاص اش در کلمبیا این است که کاملا در روغن سرخ می گردد. این اسنک کامل و خوشمزه از آن غذاهایی است که می توانید آن را در هنگام گشت و گذار در بیرون بخورید. داخل خمیر این غذا را با هر چیزی که دوست دارید می توانید پر کنید اما معمولا برای داخل خمیر از موادی مثل گوشت، مرغ یا پنیر استفاده می گردد.

3- سانکوچو | Sancocho

سانکوچو، سوپ سنتی کلمبیایی هاست و با سبزیجات متنوعی که دارد هم مقوی است و هم خوشمزه. بیشتر غذاهای کلمبیایی از مواد اولیه ساده تهیه می گردد و در این کشور برترین راه برای درست کردن گوشت این است که به مدت طولانی به همراه خورش و یا سوپ پخته گردد. این سوپ با گوشت مرغ یا با گوشت قرمز، موز سبز، سیب زمینی و گیاه کاساو درست می گردد و بسته به هر ناحیه سبزیجات دیگری مثل گوجه، ذرت، پیازچه و … هم در آن ریخته می گردد. سانکوچو را تا وقتی که داغ است بخورید و از طعم خاص آن لذت ببرید.

4- آلموئرزو کورینته | Almuerzo corriente

کلمبیایی ها می دانند ناهار چه بخورند تا در تمام مدت روز پرانرژی باشند. این غذا در واقع یک جور ناهار پرو پیمان است که با یک کاسه سوپ سبک آغاز می گردد، بعد از سوپ نوبت به غذای اصلی ناهار می رسد که ترکیبی از برنج، گوشت، عدسی و مقداری سالاد است. با خوردن این غذا مطمئنا دیگر تا شب گرسنه نمی شوید و حتی دیگر عصرانه هم نمی خواهید!

5- برنج با مرغ | Arroz con pollo

برنج با مرغ، غذایی که ما ایرانی ها حتما از آن خوشمان می آید. در آشپزی کلمبیایی، برنج فقط یک غذای جانبی که در کنار دیگر غذاهای اصلی قرار بگیرد نیست بلکه مواد اصلی خیلی از غذاهای خوشمزه است. برای درست کردن این غذا برنج را به همراه مرغ و آب مرغ می پزند و آن را با سس کچاپ سرو می نمایند. البته گاهی در کنار برنج و مرغ از سبزیجات متنوع و رنگارنگ هم استفاده می گردد.

6- پن دی بونو | Pan de bono

این نان های گرد، کوچک و خوشمزه مزه پنیر شیرین می دهند و در همه شهرهای کلمبیا محبوب هستند. این نان را معمولا در صبح به همراه یک فنجان هات چاکلت خوشمزه می خورند. اگر دوست دارید با رفتن به هر کشور نان های مخصوص آنجا را امتحان کنید حتما به نان فروشی ها بروید و این نان را خریداری کنید.

7- غذای Cazuela de mariscos

اگر غذای دریایی دوست داشته باشید باید این غذا را امتحان کنید. این سوپ ترکیبی از جانوران دریایی است و با شیر نارگیل، انواع سبزیجات، ادویه، میگو و انواع جانوران دریایی درست می گردد. برای خوردن این سوپ باید به سراغ رستوران های ساحلی بروید و خیلی از گردشگرانی که به کنار سواحل می فرایند این سوپ داغ را در زیر نور خورشید می خورند و محو تماشای چشم اندازهای دریا می شوند.

8- تاجاداس دی پالانتانو | Tajadas de Plátano

در تعدادی از غذاهایی که تا به حال معرفی کردیم از موز سبز به عنوان مواد اولیه استفاده می گردد اما پایه و اساس این غذا فقط موز سبز استفاده است. تاجاداس دی پالانتانو از محبوب ترین غذاهای جانبی است و در کنار غذاهای اصلی خورده می گردد. در این غذا موز سبز تکه تکه و سرخ می گردد و طعم دلپذیری پیدا می نماید.

9- شکلات و پنیر | Chocolate con queso

تصور اینکه در شکلات داغ، پنیر باشد شاید چندان خوراکی خوشمزه ای به نظر نیاید اما کلمبیایی ها عاشق این اسنک هستند. شکلات و پنیر مخصوصا در شهر بوگوتا، مرکز این کشور، خیلی پرطرفدار است و به عنوان صبحانه و عصرانه خورده می گردد. البته پیشنهاد می کنیم این اسنک را حتما امتحان کنید چون ترکیب شکلات داغ و پنیر آب شده، طعم بینظیر و غافلگیر نماینده ای دارد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "9 غذای خوشمزه از کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 غذای خوشمزه از کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید