افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون هماهنگی امور مالی استانداری گیلان گفت: بر اساس پیشنهاد استاندار گیلان به سازمان برنامه و بودجه کشور، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با مصوبه شورای اقتصاد افزایش و جهت اجرا ابلاغ شد.

افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، آرش فرزام صفت با بیان این مطلب گفت: افزایش قیمت فوق در تاریخ 27 خرداد امسال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و در مورد خرید تضمینی سال زراعی جاری موضوعیت دارد.

وی میزان این افزایش را برای برگ سبز درجه یک 325 تومان و برای برگ سبز درجه دو 350 تومان گفت و اضافه کرد: این افزایش بها برای دولت بار مالی ندارد و به صورت کامل توسط کارخانه ها تقبل می گردد.

فرزام صفت گفت: با اجرای این سیاست، میزان دریافتی حدود 50 هزار خانوار چایکار از فروش برگ سبز، بیش از 40 میلیارد تومان افزایش پیدا می نماید.

معاون مالی استانداری گیلان اقدامات دولت در چهار حوزه حذف ارز 4200 تومانی از واردات، عدم کاهش تعرفه واردات، تداوم صادرات چای داخلی و جلوگیری از ورود چای سنواتی (انباری) به بازار را موجب رونق نسبی در این صنعت دانست و توضیح داد: با وجود اقدامات موثر یاد شده، همچنان سطح درآمد چایکاران رضایت بخش نیست اما اجرای سیاست جدید می تواند تا حدی هزینه های فراوری و معاش کاربران را بهبود دهد.

لازم به ذکر است بر اساس پیشنهاد استاندار گیلان به سازمان برنامه و بودجه کشور، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با مصوبه شورای اقتصاد افزایش و جهت اجرا ابلاغ شد.

بر این اساس نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک از 32750 به 36000 ریال و برگ سبز درجه دو از 18492 ریال به 22000 ریال افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید