انتشار رمان جدیدی از فرشته نوبخت

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی ، فرشته نوبخت نویسنده کتاب ارابه خورشید در اثر تازه از مفهوم عشق می گوید؛ البته این اثر درون مایه ای فلسفی نیز دارد و به ما می آموزد که چگونه با عاشق شدن در پی پیدا کردن خودِ واقعی مان باشیم.

انتشار رمان جدیدی از فرشته نوبخت

فرشته نوبخت در این کتاب از مفهوم عشق می گوید. این مضمون در حقیقت درون مایه فلسفی دارد که در قالب داستانی به آن پرداخته شده است. این که چگونه با عاشق شدن در پی پیدا کردن خودِ واقعی مان هستیم، و می کوشیم به زندگی مان در قامت یک عشق بیرونی، معنا ببخشیم. اما از نگاهی دیگر، چنان دچار روزمرگی شده ایم که توجهی به این مفاهیم نداریم. عشق مهم ترین و احتمالا دستمالی شده ترین موضوعی است که ما در زندگی مدرن با آن روبه رو هستیم، و پرداختن به آن در قالب یک داستانِ بلند، گاهی تنها حرکت در مرزِ و سطح تلقی می گردد. در حالی که تعالیم دینی به ما می گویند عشق، بهانه و علت آفرینش است و جز آن حقیقتی وجود ندارد.

در رمان ارابه خورشید با تکیه بر مثلثِ مفهومیِ عشق الهی، عشق زمینی و اساطیری، به وجهی از عشق توجه شده که از یک سو آزادی و از سوی دیگر زیبایی و کمال را به ارمغان می آورد.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

حس می کردم در سفری همراهِ ارواح نامرئی هستم. شاید وسط روزمرگی هایِ یک پیر دانا. می دیدم که هر روز پوشیده در عبایِ چپری بلند، و باشلق و کلاه از آن خیابان عبور می نماید. صدایِ پاهایش را، سنگ ها و آجرهایِ آن خیابان و آن عمارت در خاطر دارند. پدرت یکبار گفته بود به نظرت صداها کجا می فرایند؟ فکرش را نموده ای؟ صدا بخشی از جسم است یا جزئی از روح؟ اگر از جسم است چرا کالبد ندارد و اگر از روح است چرا حس می گردد؟ به صورتش که نگاه کردم، انگار یک بعدازظهر تابستان بود، یکی از روزهایِ هشتادوهشت سالِ پیش. او با ریشی بلند و سفید در حالِ تنظیم و مرور متنِ نامه ای در ذهنش، طولِ خیابان را طی می کرد. طوری در خودش بود که هیچ نمی دید، هیچ نمی شنید ...

چاپ اول این کتاب در 70 صفحه و باقیمت 49000 تومان از سوی نشر کراسه راهی کتابفروشی ها شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار رمان جدیدی از فرشته نوبخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار رمان جدیدی از فرشته نوبخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید