بارش های پاییزی در ایلام از اواخر مهرماه شروع می گردد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، ناصر ملکی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طبق پیش بینی ها بارش ها در آبان ماه مناسب است اما در آذر و دی بارش ها کاهش می یابد و موثر ترین بارش ها در استان از اواخر مهرماه تا دهه اول آبان ماه خواهد بود.

بارش های پاییزی در ایلام از اواخر مهرماه شروع می گردد

وی اضافه کرد: اواخر مهر ماه بارش های پاییزی در استان آغاز می شوند به طوری که وضعیت بارش های امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی ایلام گفت: بیش ازچهار نفر از کشاورزان این استان در سامانه تهک ثبت نام نموده اند و طبق برنامه ریزی های انجام گردیده باید پنج هزار نفر از کشاورزان استان ایلام باید تا انتها مهرماه امسال در این سامانه ثبت نام نمایند.

ملکی گفت: طبق آمار سازمان کشاورزی استان 17 هزار نفر کشاورز و بهره بردار وجود دارد که پیش بینی می گردد به مرور زمان این تعداد بهره بردار و کشاورزی از خدمات این سامانه در استان بهره مند شوند.

وی بیان داشت: سامانه تهک یا (کاربردی کردن خدمات هواشناسی) از سال 93 فعالیت خود را شروه نموده است و این سامانه در زمینه های کشاورزی، جاده ای، معماری و ... خدماتی به جامعه هدف ارائه می نماید.

مدیر کل هواشناسی گفت: شهرستان دهلران به لحاظ اقلیمی جزو مناطق خشک کشور است و گرمترین نقطه استان نیز این شهرستان است که در سال های گذشته دمای آن به بالای 52 درجه هم رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بارش های پاییزی در ایلام از اواخر مهرماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های پاییزی در ایلام از اواخر مهرماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید