برنامه ای برای برقی و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های تهران داریم ، مترو موضوعی حاکمیتی است ، اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، شهردار تهران با تاکید بر بکارگیری ظرفیت شبکه ریلی برای ایجاد تعادل در توسعه و فراوری ثروت گفت: در اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت نیازمند یاری دولت هستیم.

برنامه ای برای برقی و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های تهران داریم ، مترو موضوعی حاکمیتی است ، اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در شروع عملیات اجرایی احداث خط 10 مترو و توسعه شاقتصادی خط هفت گفت: اصلی ترین معضل کلانشهرها به ویژه تهران تمرکز جمعیت و فعالیت است. بیشتر کلانشهرها با این مشکل روبرو هستند و راه چاره آن استقرار جمعیت در مساحت بیشتر است. بر همین اساس همه کلانشهرها کوشش می نمایند این معضل را از طرف مختلف حل و فصل نمایند.

وی با اشاره به اتصال هشتگرد به شبکه مترو و همچنین اتصال متروی پروند و پردیس در آینده گفت: در حال حاضر 240 کیلومتر خط قابل بهره برداری و درون شهر ایجاد شده و همین میزان نیز در دستور کار است که 40 کیلومتر آن همین خط 10 مترو است.

وی ادامه داد: این خط 43 کیلومتر با 35 ایستگاه دارد و طراحی و برنامه ریزی آن در این دوره پیگیری شده، این خط بخشی از سیاه چاله های تهران را هدف قرار داده است و بخشی از آن به خاک سفید متصل می گردد و به این ترتیب شبکه حمل و نقل ریلی به آن محدوده می رسد. هر چند که نمایشگاه های سنگین از تهران خارج می گردد و به شهر آفتاب می رود، اما نمایشگاه های تخصصی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می گردد. لذا این محدوده نیازمند بکارگیری حمل و نقل ریلی است.

شهردار تهران تاکید نمود: تعادلی در محدوده حمل و نقل میان حمل و نقل شخصی و حمل و نقل ریلی ایجاد خواهیم کرد. همچنین در این خط ایستگاه های میانی با اتصال به سایر خطوط موجب افزایش بهره وری حمل و نقل ریلی خواهد شد. فرصت های زیادی در زمانی که پول داشتیم از دست دادیم و امروز در شرایط سختی هستیم لذا باید مکانیزم های دیگری برای تامین اقتصادی مترو ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مترو موضوعی حاکمیتی است و حمل و نقل و آلودگی هوا مشکلاتی هستند که به عنوان دو خواست مردم تهران باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم. حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند که به یکدیگر یاری می نمایند. ما در محدوده منطقه 22 بارگذاری 450 هزار نفری را در برنامه داریم، اما برنامه ای برای حمل و نقل ریلی آن نداشته ایم که با اجرای این پروژه این امر محقق خواهد شد.

حناچی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های شبکه ریلی برای ایجاد تعادل و توسعه و فراوری ثروت استفاده می کنیم، اضافه نمود: اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت به تنهایی توسط مسئولین محلی امکانپذیر نیست. این مسئله ای حاکمیتی است و حل معضلاتی همچون آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی باید با یاری مجموعه دولت انجام گردد. به همین دلیل برنامه ای برای برقی کردن و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های شهری داریم و برنامه ای هم برای موتورسیکلت ها با همکاری دولت در حال پیگیری است.

جزئیات خط 10 مترو تهران را در اینفوگرافیک می توانید ببینید

منبع: همشهری آنلاین

به "برنامه ای برای برقی و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های تهران داریم ، مترو موضوعی حاکمیتی است ، اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای برای برقی و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های تهران داریم ، مترو موضوعی حاکمیتی است ، اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید