دستاورد جدید پژوهشگران ایرانی برای رفع مسائل بیماران حرکتی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رییس پژوهشکده فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت درباره دستاورد جدید پژوهشگران این دانشگاه برای رفع مسائل حرکتی بیماران ضایعه نخاعی، فلج مغزی و غیره توضیح داد.

دستاورد جدید پژوهشگران ایرانی برای رفع مسائل بیماران حرکتی

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ فناوری و تکنولوژی، عباس عرفانیان رییس پژوهشکده فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم رونمایی از سیستم پروتز عصبی پاراسایکلینگ گفت: طبق آمار شهریور ماه امسال سازمان بهزیستی حدود 650 هزار معلول جسمی و حرکتی در کشور زندگی می کنند که بخشی از آنها بیماران ضایعه نخاعی هستند.

عرفانیان با بیان اینکه بزرگترین مشکل این معلولان، حرکت است اما در طول زمان به مسائل حاد دیگری همچون پوکی استخوان، زخم بستر،عفونت های کلیوی و غیره دچار می شوند، مطرح نمود: مهندسی عصبی یکی از روش های مطرح برای رفع مسائل و جلوگیری از عوارض اینگونه بیماران است از این رو پژوهشگران ما با بهره گیری از این علم نسبت به طراحی و ساخت سیستم پروتز عصبی پاراسایکلینگ همت گماردند.

وی افزود: این محصول که از طریق رکاب زدن باعث تحرک عضلات فلج می شود، برای رفع مسائل بیماران ضایعات نخاعی، ام اس، پارکینسون و غیره می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رییس پژوهشکده فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره ویژگی منحصربه فرد این محصول با نمونه های خارجی بیان نمود: امکان کنترل سرعت رکاب زدن همزمان با کنترل گشتاور عضلات ویژگی خاص این سیستم است.

به گفته وی این سیستم برای اولین بار است که در ایران و منطقه ساخته شده است و ویژگی منحصربه فردش آن را از نمونه های غربی و اروپایی اش متمایز می کند.

عرفانیان درباره هزینه طراحی و ساخت محصول گفت: قیمت جهانی سیستم پروتز عصبی پاراسایکلینگ بین 15 تا 20 هزار دلار است اما در ایران 40 درصد قیمت جهانی هزینه دارد.

رییس پژوهشکده فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: معکوس کردن فرایند پوکی استخوان و افزایش تراکم استخوان ها، کاهش اسپاسم، افزایش مصرف اکسیژن و بهبود عملکرد قلبی ریوی، افزایش گردش خون در اندام تحتانی،بهبود گام برداشتن در افراد دچار ام اس و پارکینسون، بهبود شرایط روحی و روانی فرد دچار ضایعه نخاعی از جمله مزیت های بهره گیری از سیستم پروتز عصبی پاراسایکلینگ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستاورد جدید پژوهشگران ایرانی برای رفع مسائل بیماران حرکتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد جدید پژوهشگران ایرانی برای رفع مسائل بیماران حرکتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید