ساخت سیستم پردازش گندله های فولاد در کشور

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان پیروز به طراحی و ساخت سیستم پردازش گندله های فولاد شدند.

ساخت سیستم پردازش گندله های فولاد در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت وگو با وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اظهار کرد: گندله ها مواد اولیه فولاد سازی هستند. در کشور 25 کارخانه فراوری گندله وجود دارد و سالیانه 100 میلیون تن گندله فراوری و در نهایت به فولاد مونتاژ می گردد که 30 میلیون تن از این 100 میلیون به دلیل سایز بندی نامناسب و اشتباه اپراتور مسئول این کار غیرقابل استفاده است.

مهدی حیدری اضافه نمود: سیستم پردازش گندله های فولاد، سایز بندی و دانه بندی فرآیند را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. نتیجه اجرای این فرایند در فولاد مبارکه بین سه تا پنج درصد بهبود در دانه بندی است، اگر این فرآیند در تمام 25 گندله سازی کشور اجرا گردد به افزایش فراوری سه میلیون تنی در سال منجر خواهد شد. قیمت جهانی گندله 120 دلار است که در صورت اجرای این فرایند صرفه جویی میلیون دلاری در سال را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از صفر تا صد دستگاه سیستم پردازش گندله های فولاد توسط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی با همکاری یکی از شرکت های اصفهان طراحی و فراوری شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه تمام این دستگاه زیر نظر کارشناسان اصفهانی طراحی و ساخته شده است، توضیح داد: دستگاه سیستم پردازش گندله های فولاد صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

وی اضافه نمود: این سیستم قابلیت به روزرسانی اطلاعات در بازه های زمانی پنج دقیقه ای، ذخیره اطلاعات، نمایش نمودارهای مختلف از توزیع گندله ها، تفکیک گندله ها به چهار سایز از قبل مشخص شده و تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر گندله ها را دارد.

حیدری توضیح داد: این دستگاه در مجموعه فولاد مبارکه نصب و راه اندازی شده و در چند مجموعه دیگر در حال مذاکره برای عقد قرارداد هستیم تا به زودی در تمام مجتمع های فراوری فولاد نصب و راه اندازی گردد.

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، این شرکت با هدف نظارت، عیب یابی و بهبود فرآیندهای فراوری در صنایع مختلف با بهره گیری از ابزار پردازش تصویر و بینایی ماشین در سال 1386 تشکیل شد و از سال 1396 در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شروع به کار کرد. سیستم پردازش گندله های فولاد یکی از سه محصول دانش بنیان ساخته شده توسط شرکت های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که همزمان با گرامی داشت هفته دولت در اصفهان رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت سیستم پردازش گندله های فولاد در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سیستم پردازش گندله های فولاد در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید