سودان سفیر مصر را احضار کرد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، در پی بازداشت یک دانشجوی سودانی در قاهره به اتهام حضور در تظاهرات علیه رئیس جمهور مصر، سفیر مصر در خارطوم به وزارت خارجه سودان احضار شد.

سودان سفیر مصر را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فناوری و تکنولوژی، وزارت خارجه سودان در اعتراض به بازداشت یک دانشجوی سودانی به اتهام شرکت در تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی، سفیر مصر در خارطوم را احضار کرد. همزمان تظاهرات مردم سودان برای درخواست آزادی این دانشجو نیز ادامه دارد.

ولید عبدالرحمن حسن دانشجوی سودانی در قاهره توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شده و رسانه های مصری مدعی شدند که وی در اعترافاتش گفته است که دو هفته پیش به نمایندگی از گروه های اسلام گرا با هدف ایجاد هرج ومرج در مصر به این کشور سفر کرده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، روز یکشنبه (دیروز) همزمان با احضار سفیر مصر در خارطوم، مردم سودان نیز مقابل سفارت مصر تظاهرات کرده و در حالی که پرچم های ملی و پلاکاردهایی در دست داشتند، خواستار آزادی فوری دانشجوی سودانی شدند.

انجمن مشاغل سودان که از اعضای ائتلاف معارض این کشور است، در بیانیه ای خواستار ضمانت هایی برای عدم شکنجه دانشجوی سودانی شد و از مسئولان مصری خواست به او اجازه دهند با خانواده خود تماس برقرار کند.

خانواده این دانشجوی سودانی پنجشنبه گذشته گفتند که فرزندشان در قاهره دانشجو است و هیچ گونه وابستگی حزبی و سیاسی ندارد. آنها از وزارت خارجه سودان خواستند برای نجات فرزندشان اقدامی بکند.

دادستانی مصر همزمان با تشدید تظاهرات علیه السیسی و بازداشت هزاران نفر بازپرسی از آنها را آغاز کرده است که در میان این افراد، حضور برخی اتباع خارجی نیز به چشم می خورد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "سودان سفیر مصر را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان سفیر مصر را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید