آغاز بازسازی تنها قلعه ثبتی تفت

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، آغاز بازسازی تنها قلعه ثبتی تفت صورت گرفت.

آغاز بازسازی تنها قلعه ثبتی تفت

محمدرضا عباسی گفت: قلعه حسینی با توجه به آثار و شواهد معماری موجود در آن، از بناهای متعلق به دوره متأخر اسلامی (افشاریه - زندیه) است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت در خصوص معماری این بنا اظهار کرد: قلعه حسینی که در گذشته مرکز دفاعی و مسکونی بوده، دارای پلانی مربع شکل است و چهار برج مدور به ارتفاع هفت متر در اطراف آن واقع شده است.

عباسی با اشاره به اینکه مصالح عمده در ساخت برج ها، چینه، خشت و گل است، ادامه داد: بر روی برج ها آثار و نحوه قرارگیری چینه ها مشهود است، تزیینات این بنا به گچبری های بالای ایوان ورودی و درگاه آن و نحوه خشت چینی بالای برج ها ختم می گردد.

او با بیان اینکه قلعه حسینی تنها قلعه ثبتی شهر تفت در لیست آثار ملی کشور است، اضافه کرد: بازسازی و ساماندهی سر در ورودی و حصار قلعه با خشت، زیر بندی و استحکام بخشی پایه ها، اجرای طاق خشتی و اجرای تیرکش و کنگره های بالای بارو از مهمترین اقدامات بازسازیی در این قلعه است.

قلعه حسینی در تاریخ هشتم دی سال 1390 به شماره 30454 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی

به "آغاز بازسازی تنها قلعه ثبتی تفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی تنها قلعه ثبتی تفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید