جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک لرستان گرفته شد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک لرستان گرفته شد.

جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک لرستان گرفته شد

عطا حسن پور اضافه کرد: قلعه فلک الافلاک خرم آباد بارزترین بنای تاریخی این شهر و استان محسوب می گردد که به نوعی هویت و شناسنامه مردم لرستان بوده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی تاریخی برای هر بازدید کننده مملو از جذابیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اعلام کرد: این شاهکار معماری لرستان طی سالیان اخیر دچار آسیب هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد و بازسازی این اثر ارزشمند به وسیله تیم پایش مستقر در مجموعه متشکل از اعضایی باتجربه و متخصص و دارای یک مشاور درحال انجام است.

وی اضافه کرد: این طرح همیشه از سوی وزارتخانه رصد و آنالیز می گردد تا علاوه بر بازسازی شاهد استحکام بخشی این مجموعه تاریخی فرهنگی باشیم.

حسن پور اعلام کرد: به منظور استحکام بیشتر این بنا باید موزه از درون این قلعه خارج گردد، چرا که خود قلعه فلک الافلاک یک موزه شگرف از معماری منحصر بفرد است.

این مسئول گفت: البته تعدد کاربری ها ممکن است به آن آسیب بزند که در این راستا با حذف سرویس های بهداشتی و رطوبت گیری درصدد محافظت بیشتری از این قلعه تاریخی هستیم.

منبع: همگردی

به "جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک لرستان گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک لرستان گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید