آنالیز دلایل محبوبیت یزد میان جهانگرد های خارجی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، شهر یزد یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین شهر های ایران است . یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان یزد بافت قدیمی و تاریخی آن است. استان یزد هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگر های خارجی و داخلی است. علت این موضوع جاذبه های فراوانی است که یزد دارد.

آنالیز دلایل محبوبیت یزد میان جهانگرد های خارجی

جلوه زیبای شهر، مناره ها و گنبد ها، لهجه و گویش محلی مردم، غذا های محلی، سوغاتی ها، جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی و مراکزخرید از جمله تعدادی از دلایلی هستند که مسافران یزد را دوست دارند و به آن سفر می نمایند. اما یزد برای گردشگر ها و مسافرانی که آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند زیابیی های بیشتری هم دارد که در ادامه می خواهیم درباره آن ها صحبت نموده و آنالیز عمیق تری داشته باشیم.

اگر دوست دارید درباره یزد بیشتر بدانید یا قرار است به زودی به آن جا سفر کنید، پس حتما این مطلب را تا سرانجام مطالعه نموده و لیستی از کار هایی که قرار است در یزد انجام دهید، آماده کنید.

چشم انداز زیبای شهر یزد

شهر یزد به علت مناره ها، گنبد ها، میدان های زیبا و آثار تاریخی منطقه، چشم انداز بسیار زیبایی دارد و همین موضوع چهره زیبایی به شهر داده است. بنا های تاریخی یزد به حدی زیبا هستند که هر کسی را به خود جذب می نمایند. البته نمی توان فقط بنا های تاریخی اشاره نمود؛ آنچه که این شهر را نسبت به شهرهای دیگر زیبا نموده بافت سنتی آن است.

در یزد تعداد باد گیر های بسیار زیادی استفاده شده است و به این علت، یزد به شهر بادگیر ها معروف است. به جز باد گیر ها، کوچه هایی که دارای سقف هستند تا مردم و عابرین شهر را از گرمای خورشید در امان نگه دارند، و فضای مناسبی برای استراحت باشند هم چره دل نشین و مجذوب کنندهی را برای مسافران تور یزد یا دیگر مسافران ایجاد نموده اند.

لهجه و گویش محلی مردم یزد

استان یزد یکی از شهر های سنتی است که گویش سنتی خود را حفظ نموده است. برای بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می ند لهجه مردم یزد بسیار شیرین و مجذوب کننده است. مردمی خون گرم با لهجه شیرین یزدی میزبان گردشگر های خارجی و داخلی هستند. شاید این موضوع برای خود اهالی یزد طبیعی باشد ولی برای شما که به این شهر سفر می کنید لهجه مردم بسیار مجذوب کننده است.

مردم یزد به مهمان نوازی و خون گرمی معروفیت دارند و این فقط روی کاغذ نیست. بلکه با سفری کوتاه به یزد آن را با جان و دل حس خواهید کرد. اگر با تور یزد به این شهر زیبا سفر می کنید، حتما زمان هایی را برای مراجعه به مغازه ها و صحبت با اهالی آن در نظر بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید: . جاهای دیدنی یزد

غذاهای محلی

شهر یزد علاوه بر آثار باستانی و تاریخی، غذا های محلی بی نظیری نیز دارد. در واقع غذا های اصیل که مطابق با هر نوع ذائقه و سلیقه افراد مختلف است. غذاهای محلی شهر یزد انواع مختلفی دارند.

خورش های یزدی، آش ها، کوفته ها، آبگوشت ها و انواع دسر ها از جمله غذا های معروفی هستند که برای معرفی آن ها باید مطالب بسیاری را اعلام کرد که از حوصله متن ما در این جا خارج است. اگر به یزد سفر می کنید حتما سری به رستوران های آن بزنید و از غذا های معروف و محلی یزد بخورید. اگر با تور سفر می کنید درباره برترین رستوران ها و غذا هایی که در آن ها بهتر است از لیدر تور خود سوال کنید.

سوغاتی های متنوع یزد

بسیاری از مسافران و گردشگر ها دوست دارند از شهری که به آن سفر می نمایند، چیزی را به یادگار با خود ببرند. یکی از دلایل محبوبیت استان یزد نسبت به تعدادی از استان های دیگر در میان گردشگران، سوغات و صنایع دستی زیبای شهر است.

سوغات و هدایای شهر یزد شامل شیرینی های متنوع و مختلف و صنایع دستی مردم یزد است. زیلو، چادرشب، ترمه، انواع ظروف مسی، سفال و شیرینی های متوع و خوشمزه مثل باقلوا، کیک یزدی، ارده، لوز یزد و …از جمله سوغاتی هایی هستند که در سفر به یزد شما را به خرید وسوسه خواهند کرد.

جاذبه های گردشگری طبیعی

جاذبه های گردشگری طبیعی استان یزد سالانه تعداد زیادی از گردشگران را از منطقه ها مختلف دنیا برای بازدید به یزد جذب می نماید. طبیعت متفاوت این شهر باعث شده مسافران زیادی از آن بازدید نمایند و لحظات خوبی را در یزد داشته باشند. جاذبه های گردشگری های طبیعی استان شامل چشمه ها، کویر، روستا های دیدنی، کوه های یزد، آبشار ها، سرو های کهن سال و غار های یزد می گردد. تعداد جاذبه ها زیاد است و تنوع خوبی دارند.

جاذبه های تاریخی استان یزد

همان طور که گفته شد یزد یکی از شهر ای زیبای ایران است که فضای دل نشین سنتی خود را حفظ نموده است. جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی و مکان های باستانی، اصالت و فرهنگ مردم یک منطقه را نشان می دهند. آثار تاریخی و باستانی بسیاری در یزد وجود دارد که بسیاری از آن ها ثبت شده اند.

این آثار هر مخاطب علاقه مندی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. آثار تاریخی و فرهنگی استان یزد بسیار هستند و اگر بخواهیم تعدادی از آن ها را برای بازدید از دور یزد نام ببریم باید به آثاری مانند مسجد جامع یزد، مدرسه ضیائیه، باغ دولت آباد و خانه هنر اشاره کنیم.

منبع: فوت و فن

به "آنالیز دلایل محبوبیت یزد میان جهانگرد های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دلایل محبوبیت یزد میان جهانگرد های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید