عباس اورسجی: ایران یکی از قطب های کبدی دنیا است، قول عضویت 5-6 ایرانی در کمیته های آسیایی و دنیای را گرفتم

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رئیس فدراسیون کبدی گفت: روسای فدراسیون های کبدی دنیا متوجه قدرت کبدی ایران شدند و مسئولین کنفدراسیون آسیا و فدراسیون دنیای به این باور رسیدند که ایران یکی از قطب های دنیا است.

عباس اورسجی: ایران یکی از قطب های کبدی دنیا است، قول عضویت 5-6 ایرانی در کمیته های آسیایی و دنیای را گرفتم

عباس اورسجی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ فناوری و تکنولوژی، در مورد حضور 15 بازیکن کبدی ایران در پروکبدی هندوستان، گفت: خوشبختانه بعد از بازی های آسیایی 2018 و کسب دو طلا در بخش زنان و مردان، روسای فدراسیون های کبدی دنیا متوجه قدرت کبدی ایران شدند و مسئولین کنفدراسیون آسیا و فدراسیون دنیای به این باور رسیدند که ایران یکی از قطب های دنیا است.

وی در ادامه اضافه کرد: در انتخابات کبدی آسیا برای ریاست شرکت کردم اما از من خواسته شد تا انصراف خودم را اعلام کنم. من نمی خواستم به راحتی کنار بروم و احساس می کردم رای دارم. جلسه ای چند ساعته با رئیس فدراسیون پاکستان و پروسات رائو که از بزرگان کبدی هندوستان است و نفوذ زیادی در پروکبدی هندوستان دارد برگزار کردم و اعلام کردم که دوست دارم ارتباط بیشتری با هند داشته باشیم و این امتیاز را گرفتم که در صورت انصراف از کاندیدایی ریاست، توجه فدراسیون دنیای به کبدی ایران بیشتر گردد و کسب کرسی بیشتر در آسیا و دنیا را نیز مطرح کردم که علاوه بر نایب رئیسی آسیایی و دنیای برای خودم، قول عضویت 5-6 ایرانی در کمیته های آسیایی و دنیای را گرفتم.

رئیس فدراسیون کبدی یادآور شد: موضوع دیگر که در این نشست مطرح کردم دریافت این امتیاز بود که تعداد بازیکنان ما در پروکبدی هند افزایش یابد آنها هم قول دادند این اتفاق بیفتد. در ایام عید در کنار یاری به سیل زدگان گلستان تمام هم و غم خود را روی این موضوع قرار دادیم که بازیکنان مان جذب لیگ پروکبدی هند شوند چون 18 فروردین ماه یارگیری تیم های این لیگ شروع می شد. خوشبختانه دیپلماسی ما جواب داد و یک موفقیت بزرگ برای فدراسیون رقم خورد و حدود 7 تا 8 نفر دیگر به جمع بازیکنان ایرانی حاضر در پروکبدی اضافه شد و حدود 15 بازیکن ما وارد این لیگ شدند.

وی با اشاره به نکات مثبت حضور بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان هندوستان(پروکبدی)، توضیح داد: ما بر افزایش تعداد بازیکنان مان در این لیگ تاکید داشتیم چرا که هم می توانستیم آورده اقتصادی برای کشور و ورزشکاران داشته باشیم و هم اینکه مباحث فنی بازیکنان مان را ارتقا دهیم چرا که بهترین بازیکنان در پروکبدی هند حضور دارند و سهم ما بعد از هند در تعداد بازیکن در این لیگ بالاتر از سایر کشورها است .

اورسجی در مورد حضور سایر بازیکنان در این لیگ گفت: خوشبختانه فرصت مناسبی ایجاد شد تا در سال های آینده با قانون مند کردن حضور بازیکنان در پروکبدی، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که هر کدام از بازیکنان که در لیگ داخلی یا ستارگان، اردو ها و مسابقات عملکرد خوبی داشتند، شرایطی فراهم گردد تا در پرو کبدی حضور داشته باشند بعلاوه شرایط را برای دیگران نیز آماده خواهیم کرد تا انگیزه داشته باشند و هم از لحاظ اقتصادی سود ببرند و هم سطح کیفی خود را افزایش دهند.

وی در مورد ایجاد شرایط مشابه برای بانوان نیز گفت: هندوستان در کوشش است لیگی شبیه پروکبدی برای بانوان هم ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازیکنان ما هم جزو گزینه ها خواهند بود.

رئیس فدراسیون کبدی در انتها گفت: اردوی جوانان جهت حضور در قهرمانی دنیا در حال برگزاری است. ایران میزبان این دوره از مسابقات در آبان ماه است. شهر میزبان حضور تعیین نشده از بین 4-5 استان داوطلب طی یکی دو هفته آینده میزبان را معرفی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عباس اورسجی: ایران یکی از قطب های کبدی دنیا است، قول عضویت 5-6 ایرانی در کمیته های آسیایی و دنیای را گرفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس اورسجی: ایران یکی از قطب های کبدی دنیا است، قول عضویت 5-6 ایرانی در کمیته های آسیایی و دنیای را گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید