دلیل تصادف 2 قطار مترو تهران اعلام شد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه دلیل اصلی حادثه تصادف 2 رام قطار در خط پنج مترو تهران و حومه را خطای انسانی اظهار داشت.

دلیل تصادف 2 قطار مترو تهران اعلام شد

به گزارش ایرنا، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای بیان کرد: پس از آنالیز های اجرا شده، دلیل العلل حادثه مترو تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطا های متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در سال های اخیر منجر شده است.

در این اطلاعیه آمده است: امروزه در مترو های پیشرفته جهان، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش های مورد توجه محسوب می گردد که متاسفانه در تهران حدود 20 سال از نوسازی این مراکز حیاتی می گذرد.

این بیانیه می افزاید: طبق آنالیز های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی ربط در ایستگاه چیتگر برگزار و پس از بازبینی و آنالیز مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین های نظارتی تعیین شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، 700 متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال نموده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو شد.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید نمود: متاسفانه طی سال های اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی، ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی مترو تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت کش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همیشه در خدمت رسانی به شهروندان بی دریغ کوشش می نمایند.

در این بیانیه آمده است: از اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به ویژه شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، کوشش خالصانه و همراهی شان در این حادثه صمیمانه قدردانی می گردد.

در انتها از تمامی مسئولان تقاضا شده است که بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویت برنامه ای خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت 07:10 امروز (چهارشنبه) 2 رام قطار در خط پنج مترو با یکدیگر برخورد کردند.

در این حادثه 20 نفر دچار مصدومیت شدند که حدود 10 نفر به مراکز درمانی منتقل شد.

منبع: فرارو

به "دلیل تصادف 2 قطار مترو تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تصادف 2 قطار مترو تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید