واشنگتن: حذف سودان از کشورهای حامی تروریسم امکان پذیر است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون وزیر امور خارجه آمریکا حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را ممکن دانست اما گفت که این کار یک فرایند داشته و نیازمند شرایطی است.

واشنگتن: حذف سودان از کشورهای حامی تروریسم امکان پذیر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تیبور ناگی معاون وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه گفت که واشنگتن دیگر روابطه خصمانه با دولت سودان نداشته و در حال کار بر روی احتمال حذف این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

وی که در جمع وبلاگ فناوری و تکنولوژی صحبت می کرد گفت که حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم فرایندی است که شرایطی نیز دارد.

ناگی اضافه نمود: این یک حادثه نبوده و همانند زدن کلید یک چراغ نیست. این یک فرایند است و ما به شدت و با هوشیاری در حال تعامل با مقامات سودانی درباره چگونگی رسیدن به این هدف هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آمریکا متعهد به برداشتن تحریم ها علیه سودان است، گفت: نه، شرایطی برای این اتفاق وجود دارد. همه امیدوار هستند که این اتفاق هر چه سریعتر روی بدهد و همه ما سختی که این موضوع باعث شده را می دانیم.

دولت آمریکا سال 1993 با این ادعا که عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان از گروه های تروریستی حمایت می نماید این کشور را در لیست حامیان تروریسم قرار داد. این موضوع سبب شد تا سودان نتواند از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعتبار و وام دریافت کند.

البشیر چند ماه پیش پس از گذشت 30 سال حکومت و به دنبال اعتراضات گسترده مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، توسط ارتش سودان عزل شد و اکنون بنا به اتهاماتی از جمله فساد اقتصادی در زندان بسر می برد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "واشنگتن: حذف سودان از کشورهای حامی تروریسم امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: حذف سودان از کشورهای حامی تروریسم امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید