دانشگاه های انگلستان در میان دانشگاه های برتر دنیا

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، آشنایی با بهترین دانشگاه های انگلستان

سیستم آموزشی کشور انگلستان و اعتبار دانشگاه های آن، به گونه ای است که از همه جای دنیا برای آن سر و دست می شکنند. به همین منظور آشنایی با نام بهترین دانشگاه های انگلستان می تواند یاری کننده ای براس انتخاب دانشگاه مورد نظر شما باشد.ر نظرخواهی ها و پژوهش ها نشان می دهد که با وجود کاهش بودجه دانشگاه ها و اختلافاتی که بر سر هزینه های آموزش در انگلستان وجود دارد، دانشگاه های این کشور همچنان در رقابت دنیای با سایر کشورها هستند. اگر فیلتان یاد انگستان نموده و سودای تحصیل در دانشگاه های این کشور را در سر می پرورانید، در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

دانشگاه های انگلستان در میان دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه کمبریج | the university of Cambridge

این دانشگاه برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شده و گوی سبقت را از هاروارد و آکسفورد ربوده است. از نظر سابقه و قدمت، کمبریج سومین دانشگاه جهان بوده و افرادی چون چالز داروین در این دانشگاه درس خوانده اند. همچنین بنا و محوطه زیبای آن یکی از جذاب ترین مکان ها برای بیشتر جوانان و دانشجویان است. تورهای مختلفی برای بازدید از بنای دانشگاه، محوطه و خوابگاه، کتابخانه و موزه آن برگزار می گردد. اگر به کمبریج سفر کردید می توانید در این تورهای بازدید یک روزه شرکت کنید و از نزدیک با این دانشگاه آشنا شوید.

آکسفورد از بهترین دانشگاه های انگلستان | University of Oxford

دانشگاه آکسفورد در شهر آکسفورد واقع شده و رود تایمز از میان این شهر می گذرد. دانشگاه آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر واقع شده و قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان است. همچنین این دانشگاه را دومین دانشگاه قدیمی جهان می دانند. بنای تاریخی و قدیمی به همراه محیط های جذاب این دانشگاه حال و هوایی متفاوت از دانشگاه هایی با بنای امروزی دارد. سال گذشته این دانشگاه رتبه بعد از هاروارد را به خود اختصاص داد. افراد بسیار مشهوری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. آکسفورد محل تحصیل 26 تن از نخست وزیران انگلستان و یکی از روسای جمهور آمریکا (بیل کلینتون) بوده است. در نتیجه آکسفورد را از بهترین دانشگاه های انگلستان می دانند.

کالج سلطنتی لندن یا امپریال کالج | College Imperial

یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است که رنکینگ خوبی برای رشته های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد دارد. این کالج در سال های گذشته، از مقام 7 به مقام 6 ارتقاء یافت اما دوباره رنکینگ آن تغییر پیدا کرد. با این وجود در سال های اخیر این دانشگاه رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. در این نهاد علمی دانشجویان به صورت گزینشی انتخاب شده و امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان ممتاز فراهم شده است.

  • آدرس دانشگاه: لندن، کنزینگتون جنوبی در مرکز لندن، خیابان نمایشگاه اکسیبیشن رود

دانشگاه کالج لندن | University College London

از بهترین دانشگاه های انگلستان که هم اکنون جزو شش دانشگاه برتر این کشور نهاده شده است. بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه، پیروز به دریافت جایزه های بین المللی مانند جایزه نوبل شده اند. دانشگاه کالج لندن در زمینه هایی مانند پژوهش، سطح علمی اعضاء هیئت علمی، دسته بندی رشته ها، و نرخ اشتغال به کار فارغ التحصیلان این دانشگاه، در میان پنج دانشگاه برتر انگلستان نهاده شده است. در رده بندی جهانی (QS) نیز دانشگاه کالج لندن به علت تأکید بر امور پژوهشی، در شمار هفت دانشگاه برتر جهان نشسته است. اگرچه دانشگاه کالج لندن در سال های اخیر از رتبه 4 به 7 تنزل کرده است اما این موضوع در سال های بعد بهتر شد و دوباره به صندلی قبلی خود بازگشت. همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه در سال 1826 به عنوان جایگزینی برای دانشگاه آکسبریج تاسیس شده است.

ادینبورگ | The University of Edinburgh

این دانشگاه با نام ادینبرو یا ادینبورگ، یکی از دانشگاه های قدیمی اسکاتلند است که بیش از 600 رشته و گرایش مختلف را به دانشجویان ارائه می نماید. دانشگاه ادینبرو یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است که رتبه سوم را در این کشور دارد. این دانشگاه در سال گذشته، دو درجه ارتقاء رتبه را تجربه کرده است.

اشخاص سرشناس و مطرحی مانند چارلز داروین زیست شناس، جیمز کلرک ماکسول فیزیکدان، دیوید هیوم فیلسوف، توماس بیز ریاضیدان، گوردون براون نخست وزیر سابق بریتانیا، الکساندر گراهام بل مخترع و ژولیوس نایرره اولین رئیس جمهور تانزانیا در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

دانشگاه کالج کینک | College King

از سال گذشته تا کنون این دانشگاه سیری نزولی داشته و از رتبه 21 به رتبه 27 رسیده است. دانشگاه کالج کینگ چهارمین دانشگاه قدیمی انگلستان بوده و دارای پنج دانشکده در لندن است.

منچستر | The University of Manchester

رتبه دانشگاه منچستر سال گذشته از 28 به 29 رسید. منچستر دانشگاهی است که 25 نفر از برندگان نوبل را در خود جای داده است. در برنامه های آینده این دانشگاه قصد بر این است که جزو 20 دانشگاه پژوهشی در جهان باشد. دانشجویان بسیاری قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند. این دانشگاه رتبه پنجم را در انگلستان (پس از آکسفورد، کمبریج، دانشگاه کالج لندن و امپریال کالج لندن) و هفتم در اروپا را از آن خودکرده است.

بریستول | University of Bristol

اگر چه رتبه این دانشگاه در سال های گذشته پایین آمده است اما هنوز می توان آن را یکی از 71 دانشگاه برتر جهان به شمار آورد. دررتبه بندی دانشگاه های جهان (QS) در سال 2016 بین 50 دانشگاه برتر جهان نهاده شد . ورود به دانشگاه بریستول بسیار سخت بوده و سال گذشته تنها 10 درصد از متقاضیان پیروز به ورود به آن شدند. در اینجا بیش از 200 رشته از جمله هنر، علوم پزشکی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و قانون، و علوم سلامتی را می توانید برای تحصیل انتخاب کنید.

وارویک | University of Warwick

این دانشگاه سال گذشته با 3 درجه پیشرفت نامش را بین 50 دانشگاه برتر جهان ثبت کرده است. دانشگاه وارویک در بسیاری از زمینه ها درخشش آکادمیک داشته است. البته این دانشگاه در سال 1960 تاسیس شده و سابقه نسبتاً اندکی دارد.

گلاسکو | University of Glasgow

پیشرفت این دانشگاه بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که در سال های اخیر از صندلی 59 به صندلی 41 رسیده است. این صندلی در گذشته متعلق به دانشگاه بیرمنگام بوده است.

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی | LSE

دانشگاه LSE یا همانLondon School of Economics and Political Science از بهترین دانشگاه های انگلستان است که در لندن واقع شده است. این دانشگاه طی سال گذشته از رتبه 80 به 64 رسیده است و در واقع تنها دانشگاه تخصصی علوم اجتماعی در انگلستان است. اشخاص مطرحی همانند جورج برنارد شاو و برتراند راسل از این مدرسه فارغ التحصیل شدند. این مدرسه در سال 1900 به دانشگاه لندن ملحق شد.

دانشگاه بیرمنگام | University of Birmingham

سال گذشته رتبه این دانشگاه سال گذشته از 59 به 67 تنزل کرد. طبق برآوردها، برای هر جای خالی در این دانشگاه تقریباً 7 متقاضی وجود دارد. این دانشگاه دولتی از بهترین دانشگاه های انگلستان است.

شفیلد | The University of Sheffield

دانشگاه شفیلد که محل تحصیل 5 تن از برندگان جایزه نوبل است، سال جاری از رتبه 69 به 72 سقوط کرده است.

دانشگاه ناتینگهام | the university of nottingham

این دانشگاه با یک درجه تنزل از رتبه 73 به 74 رسید، ولی همچنان جزء 100 دانشگاه برتر به شمار می رود. در سال های اخیر در این دانشگاه میلیون ها پوند صرف احداث ساختمان ها و تجهیزات شده است.

ساتمتون | the university of Southampton

رتبه دانشگاه ساتمتون در سال گذشته از 81 به 75 رسید. از اکتبر 2012 به بعد دانشجویان توانسته اند از دانشکده ساتمتون کشور مالزی مدرک مهندسی دریافت نمایند.

لیدز | the university of leeds

لیدز دومین دانشگاهِ عظیم تک دانشکده ای انگلستان است اما رتبه آن در سال گذشته در میان دانشگاه های برتر جهان، از 85 به 93 تنزل کرده است. دانشگاه لیدز، دانشگاهی دولتی در شهر لیدز و از دانشگاه های انگلستان است که در سال 1904 میلادی تاسیس شده است.

دورهام | the university of durham

این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است، در سال گذشته از صندلی 92 به صندلی 95 تغییر مکان داد. قسمت قابل توجهی از جمعیت دانشجویی دانشگاه دورهام از مدارس خصوصی هستند. این دانشگاه سومین دانگاه تاسیس شده در انگلستان بعد از آکسفورد و کمبریج بود.

دانشگاه یورک | York University

سال گذشته رتبه این دانشگاه 88 بود و سال جاری به صندلی 96 رفت. طبق آمارها، 10 تن از اعضای مجلس عوام انگلستان در این دانشگاه تحصیل کرده اند. این دانشگاه نیز یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است. یازده دانشکده به نام های دانشکده علوم مقدماتی و مطالعات پایه، دانشکده علوم و مهندسی، مدرسه عالی بازرگانی شولیک، دانشکده گلندن، دانشکده تربیت معلم، دانشکده هنر، دانشکده طراحی یورک / دانشکده شریدان، دانشکده بهداشت، دانشکده مطالعات محیط زیست و 24 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد.

سینت آندروز | Andrews St

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی کشورهای انگلیسی زبان به شمار می رود. در حال حاضر حدود 8000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغولند. محل دانشگاه در شهر سنت اندروز در منطقه فایف اسکاتلند است. به طور سنتی بعضی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا مانند شاهزاده ویلیام در این دانشگاه تحصیل می نمایند. شاهزاده ویلیام در سال 2005 با درجه کارشناسی از دانشگاه سنت اندروز فارغ التحصیل شده است.

منبع: الی گشت

به "دانشگاه های انگلستان در میان دانشگاه های برتر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های انگلستان در میان دانشگاه های برتر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید