چه چیزی افراد را ماجراجو می نماید؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، چرا ماجراجو می شویم؟

به نظر من در زندگی راه درست و غلط وجود ندارد، درست و غلط دو طرف یک سکه هستند. همه چیز به احساس شما بستگی دارد، چیزی که برای شخصی خیلی معمولی است ممکن است برای کسی دیگر بسیار ریسک پذیر باشد. ممکن است افرادی که در پی رفتارهای هیجان انگیز هستند را کسانی بدانید که دنبال دردسرند و یا شاید آن ها را به معنای واقعی ماجراجو بدانید. چه چیزی باعث می گردد که ماجراجوها این کارها را انجام دهند؟ آیا ماجراجویی در DNA آن ها وجود دارد و یا چیزی اکتسابی است؟ آیا آن ها می خواهند از واقعیت فرار کند یا سعی می نمایند که خودشان را از دیگران بهتر نشان دهند؟ آیا ماجراجویی نشان دهنده رشد شخصیتی آن هاست و یا فقط نشان دهنده تمایل آن ها برای تفریحات بیشتر است؟ پاسخ های زیادی وجود دارد، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چه چیزی افراد را ماجراجو می نماید؟

بعضی از افراد با هیجان کشف چیزهای ناشناخته، روحی تازه می گیرند، آن ها عاشق فوران آدرنالین هستند و به سراغ کارهایی می فرایند که به آن ها این احساس را می دهد. ماجراجویی برای بعضی، رام کردن امواج وحشی رودخانه، برای بعضی دیگر پریدن از هواپیما و برای دیگری بالا رفتن از کوه اورست است. وقتی آن ها تفریحی را پیدا می نمایند که بهشان حس ماجراجویی می دهد می گویند از این بهتر نمی گردد! وقتی احساس دلزدگی می نمایند ماجراجویی برایشان نوعی انگیزه حرکت به شمار میرود. اما واقعا چه انگیزه ای پشت میل شدید بعضی از افراد برای رفتارهای ماجراجویانه است؟ امروز و در این پست می خواهیم به این بپردازیم که چه چیزی به افراد انگیزه می دهد تا ماجراجویی را انتخاب کند. با این که من خودم خیلی هوادار ماجراجویی هستم و این مقاله را با تجربیات خودم می نویسم اما تصمیم گرفتم تا با ماجراجویان دیگر هم صحبت کنم تا عمیق تر این موضوع را آنالیز کنم:

اعتیاد برنامه ریزی نشده

سفرهای ماجراجویانه نوعی اعتیاد است. زمانی برای بار اول به همراه دوستان خود به مسیری ناشناخته پا می گذارید اما وقتی طعم خوشایند آن را تجربه کردید دیگر راه برگشتی برای شما وجود ندارد. هیچ چیزی به میزان ماجراجویی شما را هیجان زده نمی نماید و بعد از تجربه بار اول، شما کم کم اسیر سفرهای ماجراجویانه می شوید.

فوران آدرنالین

بدون شک یکی از مهمترین انگیزه ها برای عشق به سفرهای ماجراجویانه، فوارن آدرنالین است. هجوم آدرنالین و حس پیروزی بعد از آن که توانستید بر ترس خود غلبه کنید احساسی بینظیر است. احساسی است که در کارهای دیگر نمی توانید آن ها تجربه کنید و برای بسیاری از ماجراجویان این حس، احساس زنده بودن است.

حس موفقیت

هر کسی در پی ورزش های ماجراجویانه نمی رود، این کار فقط مخصوص کسانی است که از نظر فیزیکی و ذهنی قوی باشند و بتوانند مسائل را از پیش رو بردارند. وقتی که کاری به ظاهر غیر ممکن را انجام می دهید همه به شما به چشمی دیگر نگاه می نمایند و این بهتان حس موفقیت و حس هویت می دهد.

نگاهی تازه

گاهی سفرهای ماجراجویانه به شما دیدی تازه و متفاوت برای تماشا چیزها می دهد. ماجراجویی برای شما افق های تازه ای را باز می نماید که از آنجا می توانید چیزها را به صورتی دیگر ببینید.

منبع: travelseewrite.com

منبع: الی گشت

به "چه چیزی افراد را ماجراجو می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی افراد را ماجراجو می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید