مکان های دیدنی اهواز

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معرفی مشهورترین جاذبه های گردشگری اهواز

آیا می دانید بهترین جاذبه های گردشگری اهواز کدامند؟ اگر زمان کمی برای بازدید از جاذبه های گردشگری اهواز دارید بهتر است مهم ترین مکان هایی که مورد پسند بسیاری از مسافران است را بشناسید. در نظر داشته باشید که هر کدام از جاذبه های گردشگری اهواز با هدف خاصی بنا شده اند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مکان های دیدنی اهواز

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری اهواز دارید و زمان کمی دارید از بنای معین التجار غافل نشوید. این بنا بسیار زیبا و خارق العاده است. بنای معین التجار در خیابان عابدی قرار گرفته است و از مرکز شهر تنها 7 دقیقه زمان نیاز است تا به این ساختمان زیبا برسید.

این بنا یادگار بازمانده از شهر قدیم اهواز است که به دوران قاجار و زمان پادشاهی ناصر الدین شاه باز می شود. بنای معین التجار در نزدیکی پل سفید قرار گرفته است و به نوعی یک کاروانسرای نسبتا بزرگ محسوب می شود. این سار به نام یک آثار ملی بسیار ایده آل به ثبت رسیده است. بلیط تهران استانبول

اگر به دیدن این بنا رفتید حدود 30 دقیقه از زمان خود را به بازدید از پل سفید اختصاص دهید. فاصله پل سفید از بنای معین التجار تنها 10 دقیقه پیاده روی است.

قطعا بازدید از جاذبه های گردشگری اهواز بدون پل سفید کامل نمی شود. این پل زیبا در سال 1315 ساخته شده است. این پل برای مردمان اهواز بسیار مشهور است. پل سفید در غروب آفتاب می درخشد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

بررسی مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری اهواز

در اهواز دانشکده ای وجود دارد که به دانشکده سه گوش مشهور است. این بنا از معماری با شکوه دوره ساسانی به جا مانده است. دورتادور این دانشکده آجرکاری ها و کاشی کاری بسیار زیبایی دیده می شود. تمامی طراحی های به کار رفته بر روی این ساختمان مربوط به دوره اسلامی است. یک معمار مشهور آلمانی این بنای زیبا را طراحی کرده است. نام این بنای تاریخی در آثار فرهنگی کشور ثبت شده است.

دانشگده سه گوش در ضلع غربی رود کارون قرار گرفته است و پس از بازدید از این مکان جالب می توانید از میدان ساعت هم دیدن کنید و بهترین تصاویر را از خود ثبت کنید.

چند قدم آن طرف تر از میدان ساعت پارک هجرت قرار گرفته است که مانند یک فلکه بسیار بزرگ با مغازه ها و اغذیه فروشی های بسیار رنگارنگ تزیین شده است. این مکان برای خوردن آش و حلیم بسیار مناسب است. ساختمان های قدیمی پر از خاطرات کهن دورتادور این میدان قرار گرفته است. البته نام دیگر این میدان هم میدان راه آهن است. بلیط هواپیما تهران مشهد

معرفی مشهورترین جاذبه های گردشگری اهواز

تنها سی دقیق زمان نیاز دارید تا از کلیسای بسیار زیبا و خارق العاده سورت مسروپ دیدن کنید.

این کلیسا ده دقیقه با میدان راه آهن فاصله دارد و بهترین گزینه برای بازدید محسوب می شود. کلیسای سورپ مسروپ دو ساختمان با سقف های مثلثی شکل است که سنگ هایی با رنگ روشن دورتادور آن را احاطه کرده است.

در این کلیسا پنجره های نیم دایره بسیار زیبایی قرار گرفته است که دارای شیشه های رنگی است و به شما اجازه می دهد بهترین تصاویر را به ثبت برسانید. این کلیسا در خیابان 24 متری در غرب اهواز قرار گرفته است.

حرم علی ابن مهزیار تنها 15 دقیقه از کلیسا فاصله دارد و مکانی بسیار آرام برای استراحت است اگر می خواهید مدتی از شلوغی های شهر در امان باشید به شما توصیه می کنیم تا زمانی را برای بازدید از این حرم اختصاص دهید.

ساعت 7 شب مناسب ترین زمان برای پیاده روی در این حرم است. این مکان به صورت خاصی طراحی شده است و از هر زاویه می توان بخش متنوعی از حرم را مشاهده کرد. قطعا برای بازدید از این حرم به 40 دقیقه زمان نیاز است. خرید بلیط هواپیما

سایر جاذبه های گردشگری اهواز

پل سیاه یکی از منطقه ها بسیار عجیب در اهواز است که به ثبت ملی رسیده است. این پل به خاطر رنگ تیره و پایه های خاصی که دارد به پل سیاه مشهور است. احداث این پل به دوران ساسانی باز می شود. در ابتدا این پل به پل شادروان مشهور بوده است. این پل یکی از سر شناس ترین جاذبه های گردشگری اهواز است.

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری اهواز

یکی از منطقه ها بسیار خارق العاده در اهواز آبشار مصنوعی خاورمیانه است که برای بازدید از آن حداقل به یک ساعت زمان نیاز است. این آبشار طولانی ترین آبشار اهواز شناخته شده است. آبشار خاورمیانه چند سالی است که بر روی هفتمین پل اهواز قرار گرفته است و بازدید از این آبشار زیبا بسیار خاطره انگیز خواهد بود. دور تا دور این بنای زیبا فواره هایی دیده می شود که در تاریکی شب همچون الماس می درخشند. نورپردازی بی نظیر این پل سبب شده که هر ساله صدها گردشگر از سراسر جهان به اهواز سفر کنند. بازدید از انواع جاذبه های گردشگری اهواز در فصل های مختلف سال ارزشمند هستند.

مجله گردشگری وبلاگ فناوری و تکنولوژی

منبع: مجله دور و نزدیک

به "مکان های دیدنی اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید