کتاب خورشید همچنان می دمد نوشته همینگوی تجدید چاپ شد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، این کتاب ارنست همینگوی، نویسندهٔ نامدار آمریکایی اولین بار در سال 1926 منتشر شد و یکی از معروفترین آثار اوست. محور داستان، مسافرت گروهی آمریکایی و انگلیسی مقیم فرانسه از نسل گم شده به اسپانیا برای دیدن فستیوال گاوبازی پامپلونا است. راوی داستان مردی است که زخمی به جای مانده از دوران جنگ جهانی اول، بر تن دارد. بُکسوری یهودی و مردی ثروتمند از دیگر اعضای این گروه هستند.

کتاب خورشید همچنان می دمد نوشته همینگوی تجدید چاپ شد

همینگوی در این کتاب از عنصر درگیری درون گروهی بهره می گیرد تا با نگاهی عمیق تر به مسائلی مانند عشق، مرگ و زندگی بپردازد. او در این داستان که اتفاقات آن در اروپا (فرانسه و اسپانیا) می گذرد، از زبان راوی دلبستگی ها و سرخوردگی ها و فراز و فرود زندگی روشنفکران قرن بیستم را واکاوی می نماید؛ مردانی که از هر جای دنیا گرد می آمدند تا برای تحقق آرمان های خود بجنگند. قهرمانان همینگوی اما اینگونه نیستند. او در این رمان در خلال داستانی از عشقی نامتعارف، سرگشتگی، دل بریدن ها و دل بستگی های این نحله اجتماعی را بازمی نمایاند.

ارنست همینگوی متولد 21 ژوئیه 1899، از نویسندگان برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است. وی از پایه گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به وقایع نگاری ادبی شناخته می گردد. همینگوی بیشتر عمرش را سرگرم ماجراجویی بود و انتها در تاریخ 2 ژوئیه 1961 میلادی با یکی از تفنگ های محبوبش، خودکشی کرد.

از مهم ترین رمان های او می توان پیرمرد و دریا را نام برد. وداع با اسلحه، زنگ ها برای که به صدا درمی آیند و خورشید همچنان می دمد از دیگر آثار معروف این نویسنده هستند.

چاپ دوم خورشید همچنان می دمد نوشته ارنست همینگوی با ترجمه احسان لامع در 308 صفحه و با بهای 17000 تومان عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کتاب خورشید همچنان می دمد نوشته همینگوی تجدید چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خورشید همچنان می دمد نوشته همینگوی تجدید چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید