آموزش یاری های اولیه برای اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی اجباری می گردد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای اجباری کردن آموزش یاری های اولیه درتمام مدارس کشور و همچنین برای اخذ و تمدید گواهی نامه رانندگی اطلاع داد.

آموزش یاری های اولیه برای اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی اجباری می گردد

دکتر کریم همتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح وزارت بهداشت برای اجباری شدن آموزش یاری های اولیه در مدارس و همچنین جهت دریافت گواهی نامه رانندگی، گفت: در وزارت بهداشت در قالب یک لایحه بر روی این موضوع کار می کنیم. باید توجه کرد از آنجایی که پیشگیری بر درمان مقدم است، برنامه ریزی کردیم که با شناسایی یک گروه هدف، بحث آموزش یاری های اولیه را پیش بریم. بر همین اساس در وهله اول مدارس به عنوان گروه هدف تعیین شدند و قرار است کار تدوین قانون آموزش اجباری یاری های اولیه در کلیه مدارس کشور را با همکاری وزارت بهداشت، هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش پیش برده و این اقدام را انجام دهیم.

همتی با بیان اینکه در انگلستان هم طرح مشابهی در مدارس شان اجرا شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است، اضافه نمود: بنابراین ما هم روی این لایحه کار می کنیم و آن را طی ماه های آینده تقدیم دولت می کنیم تا مراحل قانونی خود را طی کند.

وی تاکید نمود: در عین حال بحث اجباری شدن آموزش یاری های اولیه برای اخذ گواهی نامه و یا تمدید گواهی نامه هدایت و رانندگی نیز در دستور کار است که تدوین طرح آن نیز با همکاری وزارت بهداشت، هلال احمر و هدایت و رانندگی پیش می رود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه حدودا سالانه 380 هزار مرگ در کشور به دلیل حوادث رخ می دهد که 16 هزار موردش ناشی از حوادث جاده ای بوده و بخش عمده ای از حوادث جاده ای هم به دلیل خطاهای انسانی رخ می دهد. بنابراین اگر بتوانیم بحث آموزش و فرهنگسازی و آموزش یاری های اولیه را به ویژه در سطح مدارس اجرایی کنیم، قدم مهمی در راستای کاهش مرگ های ناشی از تصادفات برداشته خواهد شد. بنابراین بعد از تدوین طرح های اجباری شدن آموزش یاری های اولیه در مدارس و همچنین برای اخذ و تمدید گواهی نامه، آن ها را در قالب لایحه ای به دولت ارائه خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آموزش یاری های اولیه برای اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش یاری های اولیه برای اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید