خبرنگاران نماینده مجلس عراق خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تهران - خبرنگاران - کریم المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق دوشنبه شب خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا شد.

خبرنگاران نماینده مجلس عراق خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

وی به تارنمای بغداد الیوم گفت: این تحریم ها امکان مقابله با کرونا را تحت الشعاع قرار می دهد.

نماینده فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق از تمام مجلس ها و کشورهای دنیا خواست به منظور افزایش توان ایران در درمان کووید-19، آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا تحریم ها و فشارهای مالی واشنگتن علیه تهران لغو گردد.

المحمداوی با بیان اینکه حمایت از کشورها در پیشگیری و درمان بیماری ها یک عمل انسان محبت آمیز و اخلاقی است اضافه کرد، عراق قطعا در برابر مقابله با کرونا از ایران حمایت خواهد نمود.

وی اظهار کرد، در بحبوحه شیوع کووید-19 آمریکا حاضر نشده است، تحریم های غیرقانونی خود را لغو کند، اقدامی که خرید دارو و تجهیزات پزشکی را غیرممکن نموده است.

المحمداوی فاجعه عظیم تر را پیروی کشورهای دیگر از تحریم های آمریکا علیه ایران دانست و اضافه کرد: بسیاری از شرکت ها و کشورها برغم مخالفت با تحریم های واشنگتن علیه تهران، به خاطر آن که در آینده مورد خشم کاخ سفید قرار نگیرند، از این تحریم ها تبعیت می نمایند.

چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل جزو نخستین کشورهایی بودند که خواهان لغو فوری تحریم های آمریکا علیه ایران در این شرایط حساس شدند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از این در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه دنیای به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و برطرف تحریم ها تأکید نموده بود.

همچنین استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت دنیای و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا کوشش های دیپلماتیک گسترده ای برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا انجام داده اند.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت ایران، شمار مبتلایان قطعی به کرونای جدید در کشور به 41 هزار و 495 نفر رسیده است و تا به امروز 2هزار و 757 نفر نیز جان باخته و 13 هزار و 911 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس عراق خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس عراق خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید