آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، جای زخم آکنه می تواند به شما احساسی ناگوار و زشت بدهد. آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟ مقاله زیر را بخوانید تا بفهمید.

آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

جای زخم آکنه می تواند به شما احساسی ناگوار و زشت بدهد. آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟ مقاله زیر را بخوانید تا بفهمید.

اگر شما تابحال از مشکل آکنه رنج می بردید، باید با عذاب زندگی با جای زخم آن هم آشنا باشید. حتی جای زخم از خود آکنه هم آزاردهنده تر است. در حالی که بعضی با خوش شانسی تنها جای زخم جزئی و موقت دارند، افراد دیگر که بدشانس هستند باید خاطرات زشت نوجوانی خود را با خود داشته باشند. با این حال این جای زخم ها طلسم عذاب شما نیستند. روش هایی وجود دارند که به یاری آن ها اگر نتواننستید آن ها را به طور کامل ریشه کن کنید، می توانید ظاهر جای زخم را کاهش دهید. هرگز انتظار نمی رود که در نتیجه درمان های طبیعی نتایج سریع و آنی ایجاد گردد. این ها روش هایی مطمئن هستند اما نتایج آهسته است. از این رو، ممکن است به روش های دیگری مراجعه کنید، که به نتایج آنی نزدیکتر هستند. در حال حاضر پاسخ این سوال آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟ نه است. نمی توانید جای زخم آکنه را یک شبه حذف کنید چون مثل سایر مسائل مربوط به پوست، این مشکل هم برای بهبودی کامل به زمان احتیاج دارد.

روش هایی با نتایج سریع

شما می توانید به صورت دائمی با یاری بعضی روش های زیبایی از این مشکل رهایی یابید. با این حال نتایج حاصل از این روش ها بسیار وابسته به نوع زخم شما است. لایه برداری شیمیایی یا درم اریژن برای جای زخم ملایم تا میانه موثر هستند، در حالی که جای زخم شدید تنها می تواند با لیزر درمانی درمان گردد. لایه برداری شیمیایی شامل برداشتن بیرونی ترین لایه پوست است، که در نتیجه این کار پوست سالم و نو رشد می نماید. قبل از این که تفاوتی احساس کنید احتیاج دارید که چند جلسه درمان شوید. معمولا مواد شیمیایی مانند آلفا هیدروکسی اسید، و رتینول برای این منظور استفاده می گردد. با این حال، این درمان ممکن است برای افراد با پوست حساس برترین گزینه نباشد چون مواد شیمیایی تمایل به تحریک پوست دارند.

درم ابریژن یا میکرودرم روش زیبایی است که به صورت مشابه برای حذف لایه های آسیب دیده پوست و دیده شدن پوست نو در زیر این لایه های مرده به کار می رود. تفاوت در این است که در این روش، متخصص پوست به معنای واقعی کلمه قسمت آسیب دیده پوست را شن برداری می نماید. پیش از این کاغذ سنباده برای این منظور مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه ابزارهای پیشرفته جایگزین آن شده است. لیزر تا حد زیادی امیدوار نماینده ترین روش برای حل این مشکل در زمانی کوتاه است. هر چند نه یک شبه، اما لیزر در واقع می تواند در طی چند هفته نتایج بزرگی رقم بزند که سریع تر از هر یک از روش های دیگر در دسترس است.

درمان های خانگی

اگر شما دارای جای زخم خفیف هستید، درمان های خانگی یک گزینه عالی است. توصیه می گردد که قبل از اننتخاب روش های درمانی گران قیمت ذکر شده در بالا ابتدا به سراغ درمان های خانگی یا استفاده از محصولات تجاری مراقبت از پوست بروید. بسیاری از محصولات مشهور حذف نماینده جای زخم برای جای زخم های ملایم موثر هستند. اگر می خواهید از سالمترین و طبیعی ترین راه ممکن از جای زخم ها رهایی یابید، درمان های خانگی می توانند برترین باشند.

آب

نوشیدن اندازه زیادی آب از آسان ترین و ساده ترین راه ها برای از بین بردن جای زخم است. آب پوست شما را هیدراته نگه می دارد که فرایند تعویض پوست قدیمی با پوست نو را تسریع می بخشد.

گلاب و آب لیمو

هر دو این محصولات دارای خواص ویژه ای هستند که به احیای پوست یاری می نمایند. تخم گل رز یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده طبیعی است که دارای خواص ضدپیری شناخته شده است. از این ماده به صورت گسترده ای در محصولات تجاری برای از بین بردن جای زخم استفاده می گردد.

ماسک های صورت

شما بعلاوه می توانید ماسک های صورت را که به راحتی از مواد موجود در آشپزخانه تهیه می شوند را هم امتحان کنید. به اسم مثال، خمیر چوب صندل و گلاب یک ماسک عالی برای صورت است. این ماسک را در طول شب روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. صبح آن را با آب سرد بشویید. مالیدن عسل روی ناحیه آسیب دیده برای پوست شما معجزه می نماید. با این حال، عسل برای پیشگیری و کنترل نسبت به حذف جای زخم آکنه بسیار موثرتر است.

روغن سنبل و روغن زیتون

این روغن ها، دو روغن معجزه گری هستند که برای طیف گسترده ای از بیماری های پوستی از جمله جای زخم آکنه به کار می فرایند.

آلوئه ورا

ژل و آب آلوئه ورا هم به ویژه برای بهبود رشد بافت سالم زیر پوست مفید هستند.

هرچه سریعتر علیه جای زخم ها اقدام کنید بهتر است، چرا که بسیاری از درمان ها روی جای زخم های تازه بهتر عمل می نمایند. یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسب می توانند بافت پوست را بهبود بخشند و در نهایت ظاهر جای زخم را کاهش دهند.

سلب مسئولیت: مطالب موجود در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند.

منبع: راسخون

به "آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانید یک شبه از جای زخم آکنه خلاص شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید