اختلال استرس پس از سانحه خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را تجربه نموده اند با ریسک بالاتر ابتلا به سرطان تخمدان روبرو هستند.

اختلال استرس پس از سانحه خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهد

به گزارش محققان دریافتند زنانی که شش علامت یا علائم بیشتری از اختلال استرس پس از سانحه را در زندگی خود تجربه نموده باشند در مقایسه با زنانی که چنین تجربه ای نداشته اند، با ریسک بیشتر ابتلا به سرطان تخمدان روبرو هستند.

طبق نتایج این مطالعه، رابطه بین PTSD و سرطان تخمدان در خصوص تهاجمی ترین نوع سرطان تخمدان وجود دارد.

آندره روبرتس، عضو تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد آمریکا، در این باره می گوید: ما باید براساس این یافته ها به این نتیجه برسیم که آیا درمان پیروز PTSD موجب کاهش این خطر می گردد و ایا سایر انواع استرس هم از فاکتور های پرخطر سرطان تخمدان هستند..

محققان در این مطالعه، داده های سلامت ده ها هزار زن را بین سال های 1989 تا 2015 که به وسیله پرسشنامه و گزارشات پزشکی جمع آوری شده بود آنالیز کردند.

در هر پرسشنامه از شرکت کنندگان در خصوص تشخیص سرطان تخمدان سوال پرسیده شد. در سال 2008، شرکت کنندگان به پرسشنامه تکمیلی مربوط به حوادث آسیب زا و علائم مرتبط با این حوادث نیز پاسخ دادند.

همچنین از آن ها در خصوص هفت علامت PTSD که در رابطه با پراسترس ترین حادثه تجربه نموده بودند سوال پرسیده شد.

محققان بعد از تطبیق چندین فاکتور مرتبط با سرطان تخمدان، از جمله مصرف قرص های ضدبارداری و سیگارکشیدن، دریافتند زنانی که شش علامت از هفت علامت مرتبط با PTSD را تجربه نموده بودند به شکل قابل توجهی با ریسک ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

منبع : مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختلال استرس پس از سانحه خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال استرس پس از سانحه خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید