6 مغز سالم که باعث افزایش عمر می شوند

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اگرچه مغزهای میوه، چربی و کالری زیادی دارند؛ اما تحقیقات نشان دادند افرادی که از این مغزها مصرف می نمایند، در مقایسه با افراد دیگر، کمتر به بیماری های مختلف از بیماری های قلبی گرفته تا سرطان سینه مبتلا می شوند. در واقع، اخیراً نشریه New England Journal of Medicine نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می دادند اگر روزانه یک مشت مغز میوه بخورید، عمرتان طولانی می گردد. با این حال، کدام مغزها دارای اندازه زیادی سلنیم هستند؟ (سلنیم یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت ضدسرطان دارد.) کدام مغزها کلسترول بد خون را کاهش می دهند؟ برای آگاهی از ویتامین ها، مواد معدنی و مزایای ضدبیماری 6 مغز سالم، با ما همراه باشید.

6 مغز سالم که باعث افزایش عمر می شوند

1. گردوی آمریکایی

مغزی خوشمزه و همه فن حریف که شما را سالم نگه می دارد. این مغز در هر 28 گرم، کمتر از 200 کالری دارد. گردوی آمریکایی 3 گرم از فیبر موردنیاز بدن در روز و بیش از 19 ویتامین و مواد معدنی ازجمله ویتامین A، ویتامین E، کلسیم، پتاسیم و روی را تأمین می نماید. گردوی آمریکایی در بین 20 ماده غذایی اصلی قرار گرفته است که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. بعضی تحقیقات نشان دادند آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در کاهش بیماری های مزمن مختلف مانند سرطان، بیماری های قلبی، آلزایمر و کاهش بینایی دارند. بعلاوه این مغز، منبعی غنی از اسید اولئیک محسوب می گردد. اسید اولئیک همان اسید چربی است که در روغن زیتون وجود دارد و ژنی را که احتمالاً محرک سرطان سینه است، سرکوب می نماید.

2. فندق

استفاده از این مغز در غذای اصلی، آن را بسیار خوشمزه می نماید. هر 28 گرم فندق، حدود 180 کالری دارد و 3 گرم از فیبر موردنیاز بدن را تأمین می نماید. این مغز منبع مناسبی از مس، منیزیم، تیامین و ویتامین E است. فندق نیز همانند سایر مغزها، تأثیر مهمی روی سلامت قلب دارد. طبق تحقیقی که در نشریه Journal of Clinical Lipidology منتشر شد، رژیم غذایی حاوی فندق به کاهش کلسترول LDL، تری گلیسیرید و کلسترول کل خون یاری می نماید. بعلاوه فندق حاوی میزان زیادی proanthocyanidin است که در گیاهان وجود دارد و ضدالتهاب است.

3. پسته

پسته یکی از مغزهایی است که کمترین کالری و چربی را دارد و منبع انرژی محسوب می گردد. این مغز کوچک منبع غنی از ویتامین B6، مس و منیزیم است و یک سری ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز دارد. تحقیقات نشان دادند، پسته مزایای زیادی دارد و بر روی سلامت قلب، تنظیم وزن و حتی کاهش نرخ مرگ ومیر نقش مهمی دارد. محققان دانشگاه Harvard دریافتند اگر روزانه یک مشت مغز میوه مانند پسته بخورید، سلامت عمومی بدن بهبود یافته و عمرتان طولانی می گردد.

4. ماکادمیا

این مغز احتمالاً بیشتر به علت استفاده در دسرهای خوشمزه معروف است؛ اما مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. هر 28 گرم ماکادمیا، حدود 200 کالری دارد و منبع خوبی از تیامین و منیزیم محسوب می گردد. تحقیقات نشان دادند مغزهایی که روی درخت رشد می نمایند مانند ماکادمیا، کیفیت کلی رژیم غذایی را افزایش می دهند؛ زیرا حاوی مواد مغذی هستند که معمولاً در رژیم های غذایی عادی وجود ندارد. ماکادمیا نیز همانند بسیاری از مغزها، برای قلب مفید است. تحقیقات نشان دادند ماکادمیا، احتمال ابتلا به بیماری های سرخرگ های کرونر قلب را در افرادی که دارای کلسترول بالا هستند، کاهش می دهد.

5. جوز یا بادام برزیلی

جوز برزیلی بزرگ ترین مغز در میان انواع مغز محسوب می گردد. جوز برزیلی یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت ضدسرطان دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی ایفا می نماید. بعلاوه جوز برزیلی منبعی غنی از مس، فسفر و منگنز است. این مغز در هر 28 گرم 19 گرم چربی و 4 گرم چربی اشباع شده دارد. در نتیجه نسبت به سایر مغزها، مزایای کمتری برای قلب دارد.

6. گردو

اگر نگاهی به لیست غذاهای سالم بیندازید، متوجه می شوید که گردو به دلایل منطقی در تمام این نوع لیست ها وجود دارد. گردو حاوی بیشترین میزان alpha-linolenic acid دارد که اسید چرب ضروری امگا 3 گیاهی محسوب می گردد. این اسید دارای خاصیت ضدالتهاب بوده و برای سلامت قلب مفید است. بعلاوه گردو، 4 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر موردنیاز بدن را تأمین می نماید و دارای مواد معدنی همانند منیزیم و فسفر است. تحقیقات نشان دادند، گردو علاوه بر مزایایی که برای قلب دارد، به تنظیم وزن، دیابت و کاهش سرطان های خاص یاری می نماید. طبق یک تحقیق از نشریه Journal of Nutrition، زنانی که گردو مصرف می نمایند، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. بعلاوه طبق تحقیق American Journal of Clinical Nutrition، گردو هم کلسترول کل و هم کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

منبع: فوت و فن

به "6 مغز سالم که باعث افزایش عمر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مغز سالم که باعث افزایش عمر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید