اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تابستان فصلی است که طی آن افراد زیادی طعمه گرما می شوند و ممکن است از لحاظ فیزیکی، مسائلی را برای آن هابه همراه داشته باشد. این مسائل می تواند شامل سردرد و حالت تهوع، گرمازدگی، کم آبی بدن، یبوست و اسهال شدید باشد. به همین علت است که به افراد توصیه می گردد در طول فصل تابستان نکاتی را برای حفظ سلامتی شان و جلوگیری از بیماری های احتمالی در نظر بگیرند. توجه به اهمیت تغذیه برای تناسب اندام از جمله مواردیست می تواند مسائل سلامتی شما را در طول تابستان تشدید یا کاهش دهد. آنچه می خورید برای سلامت فکر و بدن نیز بسیار اهمیت دارد.

اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان

نیازهای غذایی بدن شما برای هر فصل فرق دارد و غذاهایی که در فصل تابستان مصرف می شوند باید سبک بوده و هضم راحتی داشته باشند. بعلاوه، این غذاها و نوشیدنی ها باید از کم آبی و کاهش انرژی شما در طول تابستان جلوگیری نمایند. اگر در طول تابستان بیشتر بیمار می شوید، در ادامه به لیستی از اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان که محتمل است توجه نکردن به آن ها برای بعضی مشکل ساز گردد، اشاره خواهیم کرد.

اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان

آشنایی با اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان، انتخاب مواد غذایی سالم و اجتناب از مصرف خوراکی های نامناسب و آسیب رسان در فصل تابستان را ساده تر می نماید. در ادامه بیتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

نوشیدن آب یخ

نوشیدن آب یخ بعد از گذراندن یک روز طولانی خارج منزل و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث گلودرد و مسائل گوارشی گردد.

مصرف بیش از حد کافئین

کافئین ادرار آور است و بدن شما را کم آب می نماید. بنابراین، نوشیدن بیش از حد قهوه یا چای در طول تابستان باعث سردرد و کاهش آب بدن می گردد.

مصرف نوشیدنی های شیرین

بیشتر آبمیوه های صنعتی و بسته بندی شده حاوی مقادیر زیادی قند هستند و قادرند موقتا انرژی شما را افزایش دهند. اما پس از چند روز نوشیدن، تاثیر آن ها برعکس شده و باعث خستگی و کاهش انرژی فرد می شوند. بنابراین، بهتر است مصرف این نوشیدنی های پر کالری را متوقف کنید و فقط آبمیوه های تازه و حاوی قندهای طبیعی را وارد رژیم غذایی تان کنید.

حذف مرغ، ماهی و تخم مرغ از برنامه غذایی

این تصور غلط وجود دارد که تخم مرغ تازه، ماهی و گوشت مرغ باعث افزایش دمای بدن شده و بهتر است در طول تابستان از برنامه غذایی حذف شوند. اما این باور درستی نیست، زیرا هر سه ماده غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی بوده و به حفظ وزن سالم در طول تابستان یاری می نمایند.

مقابله با مسائل گوارشی در فصل تابستان

با افزایش دما، ممکن است عملکرد سیستم گوارشی رو به کندی رفته و در بعضی موارد، افراد دچار مسائل گوارشی شوند. بنابراین، مراقبت از عادات غذایی و رعایت یک سبک زندگی سالم برای غلبه بر گرما لازم است. برای آگاهی بیشتر در خصوص آنچه می توانید برای مراقبت از مسائل معده در طول تابستان انجام دهید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مصرف غذاهای سبک

اضافه کردن فیبر به وعده های روزانه و مصرف انواع میوه ، سبزیجات و حبوبات. وعده های غذایی را به صورت منظم و در فواصل کوتاه بخورید تا فرایند هضم غذا راحت گردد. از وعده های غذایی سنگین پرهیز کنید. خوردن غذاهای دوستدار معده مانند سبزیجات سبز رنگ، گوجه فرنگی، سیب، گلابی، هندوانه، خیار، سیب زمینی شیرین و آناناس به شما یاری می نماید تا برای مدت طولانی تری آب بدن خود را حفظ کنید. علاوه بر این، تهیه سالاد با خیار، گوجه فرنگی، هویج و پیاز برترین انتخاب برای فصل تابستان است. حتما میوه های خشک و آجیل را به رژیم خود اضافه کنید. بعلاوه، مصرف روزانه خرما با توجه به پروتئین، آهن، فیبر، کلسیم و انواع مختلفی از ویتامین های موجود در آن می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما یاری کند.

نوشیدن آب

با افزای دمای هوا، اندازه تعریق افزایش پیدا می نماید. در چنین شرایطی، عدم نوشیدن آب کافی منجر به یبوست و خشکی بدن می گردد. بنابراین، هنگام خروج از منزل همواره یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

پرهیز از مصرف غذاهای تند و سرخ شده

اگر جزو علاقه مندان غذاهای تند و سرخ شده هستید، بهتر است در فصل تابستان از مصرف آن ها خودداری کنید. این دست غذاها باعث نفخ و التهاب معده شده و عملکرد دستگاه گوارش را دچار مشکل می نمایند.

مصرف خوراکی های حاوی پروبیوتیک

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک دارای باکتری های دوستدار روده هستند. ماست از جمله خوراکی های سرشار از پروتئین بوده و باکتری های موجود در آن می توانند فرایند هضم را تسکین داده و اسهال خونی ناشی از گرمازدگی را بهبود بخشند.

ورزش روزانه و منظم

انجام ورزش هایی نظیر یوگا، شنا، دوچرخه سواری، دویدن و حتی ایروبیک برای تحرک روده و مقابله با یبوست در فصل تابستان بسیار موثرند. به طور کلی، ورزش شرایط سلامتی را به اندازه قابل توجهی بهبود می بخشد.

منبع: اسنپ مارکت

به "اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج تغذیه ای در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید