اولین کارخانه ساخت و فناوری کشور در استان فارس تأسیس می گردد، تبدیل ایده ها به محصول

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری این معاونت فناوری با سه مرکز علمی و پژوهشی در شیراز برای تأسیس کارخانه فناوری و ساخت اطلاع داد.

اولین کارخانه ساخت و فناوری کشور در استان فارس تأسیس می گردد، تبدیل ایده ها به محصول

به گزارش سرویس علم و پیشرفت وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری این معاونت با سه مرکز علمی و پژوهشی در شیراز برای ساخت کارخانه فناوری و ساخت خبرداد.

امید رضایی فر در این خصوص گفت: براساس این تفاهم نامه مقرر شده، دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس با مشارکت پارک علم و فناوری استان فارس و دانشگاه صنعتی شیراز کارخانه ساخت و فناوری را تأسیس و تأمین اعتبارات آن را از مجاری دولتی و غیردولتی دنبال نمایند.

وی اظهار داشت: با حمایت در نظر گرفته شده از سوی این معاونت امیداریم اولین کارخانه فناوری و ساخت ایران در فضای نزدیک به 2000 متر مربع در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز در نیمه دوم فصل بهار با حضور وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری افتتاح گردد.

مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری علوم تحقیقات و فناوری به اهداف تاسیس کارخانه تکنولوژی و ساخت(تک شاپ) اشاره نمود و اضافه کرد: هدف اصلی ایجاد محیطی برای بیان ایده ها، ارائه امکانات و فراهم کردن فضا برای ساخت محصول از ایده، فراوری محصول بر مبنای برترین ایده تایید شده، مهندسی معکوس، بهینه سازی جهت افزایش بهره وری و محصول تازه، ارائه خدمات مهارتی- تخصصی و حرکت در مرزهای دانش و فناوری در رشته های تخصصی فنی و مهندسی است.

رضایی فر با اشاره به خدماتی که در این کارخانه ارائه خواهد شد، گفت: آماده سازی، تجهیز و متناسب سازی فضا برای استقرار واحدهای فناور، ارائه خدمات آموزشی مورد احتیاج واحدهای فناور با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و بعلاوه ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های حقوقی، اقتصادی و حسابداری، بازاریابی، بازرگانی خارجی و صادرات به آنها، اعطای تسهیلات، حمایت های اقتصادی و ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه فناوری به واحدهای فناور از خدمات جانبی است که کارخانه ساخت و تکنولوژی به آن می پردازد.

وی اضافه کرد: خدمات دیگری که در کارخانه ساخت و تکنولوژی با همکاری پارک علم و فناوری به آن پرداخته می گردد شامل ارائه خدمات آزمایشگاهی عمومی و کارگاهی، ارائه خدمات مشاوره ثبت مالکیت فکری و انجام داوری طرح های ثبت اختراع با عنوان مرجع استعلام ثبت مالکیت فکری و همکاری با دفتر مالکیت فکری دانشگاه، بازاریابی و یاری به افزایش حضور و مشارکت تخصصی واحدهای فناور در دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی است.

مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری علوم تحقیقات و فناوری تاکید نمود: این طرح علمی و فناورانه در راستای تبدیل ایده های دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان دانشگاهها و مراکزآموزش عالی در استان و بعلاوه نوآوران، مخترعان، صاحبان ایده،کارآفرینان و صنعتگران به محصول اولیه اجرا می گردد و فرآیند پذیرش ایده نیز به این صورت است که ثبت ایده به وسیله فراخوان دنبال و پس از آن ارزیابی و تایید به وسیله کمیته تخصصی صورت می گیرد.

رضایی فر بعلاوه در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط قوت دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس اشاره نمود و اضافه کرد: از مهم ترین آن داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص در رشته های فنی و مهندسی، ارتباط با صنعت، دسترسی به امکانات رفاهی و بعلاوه وجود فضای دانشگاهی به وسعت 17 هزار مترمربع در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز و 10 هزار و 200 متر مساحت فضای کارگاهی و آزمایشگاهی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اولین کارخانه ساخت و فناوری کشور در استان فارس تأسیس می گردد، تبدیل ایده ها به محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کارخانه ساخت و فناوری کشور در استان فارس تأسیس می گردد، تبدیل ایده ها به محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید