میبد زیبا، مهر تاریخ بر پیشانی یزد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اگر به استان یزد سفر کردید حتماً میبد را در لیست شهرهای دیدنیِ خود قرار دهید تا سفر توریستیِ خود را کامل نموده باشید.

میبد زیبا، مهر تاریخ بر پیشانی یزد

باز هم تا هوا گرم نشده سراغ منطقه ای رفتیم که به دلیل اقلیم آب وهوایی بهتر است در همین فصل بهار به آن جا سر بزنید. میبد، شهری تاریخی در استان یزد، با پیشینه ای 7 هزار ساله و بافت تاریخی ارزشمند که در بیشتر کتاب های گردشگریِ ایران، نام آن می درخشد. میبد زیبا با آن بناهای کوتاه قد و درهم تنیده، بیشتر به کاشی و سرامیکش معروف است. اما جاذبه های گردشگری در این منطقه کم نیست. شهری با اقلیم خشک، که ابتدا به شکل سکونتگاه هایی در کنار جاده ری به کرمان شکل گرفت؛ اما امروز یکی از مراکز تجاری استان یزد است.

کبوترخانه میبد

شگفتی های زیبای طبیعی در ایران عزیزمان بسیارند. اما بناهای بی شماری هم داریم که ساخته دست معماران خوش ذوق و هوشمند زمان های دور است. بناهایی بی نظیر که جنبه کاربردی داشته و برای احتیاج روز ساخته شده بودند، اما امروز به دلیل گسترش شهرنشینی و سرایتِ حضور انسان به قلمرو زیست محیطی حیوانات، به عنوان سازه هایی خاص شناخته می شوند که مقصد گردشگران و مسافران توریستی شده اند. از این دست می توان به کبوتر خانه ها اشاره نمود که یکی از شاخص ترین آن ها برج کبوترخانه میبد است.

نارین قلعه میبد

در شهر میبد، تاریخ، دقیقاً در وسط شهر واقع شده است. حوالی میدان شهرداری. با قدمتی دور که از سفال های نقش دار پیدا شده اطراف قلعه، معین شده این بنا مربوط به دوره عیلامیان، قبل از اسلام است. نارین قلعه به طور کامل از خشت ساخته شده و دارای بخش های مختلفی است مانند برج و بارو، خندق و شاه نشین و… که اگر از جهت حلزونیِ برج آن بالا بروید، در یک سو می توانید بافت زیبای کهن شهر را ببینید و در سوی دیگر آن بافت مدرن و امروزی آن.

سوغات میبد

اگر قصد دارید برای یادبود خرید کنید، حتماً سفال های لعاب دار آن را که شهرت جهانی دارد، از قلم نیاندازید. همچنین اگر دوست دارید یکی از خوشمزه های شهر را برای سوغات بیاورید، سراغ قطاب بروید که طعم فراموش نشدنیِ سفرتان را به دیگران هدیه داده باشید.

غذای محلی میبد

خوب است درباره غذاهای محلی خوشمزه مناطق گردشگری هم مطالبی بدانیم. در میبد و استان یزد، انواع آش های سنتی مانند آش شولی، آش گندم و آلو، از معروف ترین غذاها به شمار می رود. همچنین شما می توانید قیمه نخود و کوفته لپه را هم در بعضی رستوران های سنتی سفارش دهید.

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری به وبلاگ فناوری و تکنولوژی سر بزنید و همچنین شاید این مطالب برای تان جذاب باشد:

پارک هوایی واشنگتن یک قدم عقب تر از پل طبیعت تهران

آب و آتش ، لذتی در همین نزدیکی

باغ بهشت و قمصر و بوی گلاب ناب

جاده رویایی ، اسالم به خلخال

منبع: پیام دلتا

به "میبد زیبا، مهر تاریخ بر پیشانی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میبد زیبا، مهر تاریخ بر پیشانی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید