بزرگترین تالاب خاورمیانه در دل رشت

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اگر به رشت سفر می کنید، حتما سری هم به تالاب عینک این شهر بزنید. تالابی بزرگ در دل شهر که دومین تالاب بزرگ رشت هم محسوب می گردد. نام تالاب را عینک گذاشتند چون عکس های گرفته شده هوایی از آن حکایت از شباهت این تالاب به عینک دارد. یک تالاب بزرگ و زیبا که بعضی از جغرافیدانان معتقدند این تالاب به لحاظ وسعت رتبه نخست را در میان تالاب های خاورمیانه دارد .

بزرگترین تالاب خاورمیانه در دل رشت

وجود درختان ازگیل، گالی، ارملک، خیزران و انار وحشی در اطراف تالاب یکی از زیبایی های این مجموعه گردشگری طبیعی است. حاشیه و بستر این تالاب هرساله میزبان پرندگان مهاجر و استراحتگاه فصلی آن ها است. پرندگان مهاجر سیبری از جمله پرندگان مهاجری هستند که می توانید فصل زمستان در حاشیه این تالاب آن ها را از نزدیک ببینید. اگرچه این تالاب در دل شهر واقع شده است، اما سکوت و آرامش حاکم بر فضای آن این مجموعه را به یک گزینه خوب برای ماهیگیری تبدیل نموده، بنابراین اگر اهل ماهیگیری هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این تالاب را هم در لیست اماکن ماهیگیری خود قرار دهید، چون در آن انواع ماهیان پرورشی در حال تکثیر و پررورش هستند از جمله قزل آلای سفید و کپور.

سفر به رشت و بازدید از تالاب عینک فرصتی خوبی برای قایقرانی و اسکی روی آب روی پهنه 44 هکتاری آبی این تالاب است.

تالاب عینک که در منطقه چهار شهر رشت واقع شده، از شرق به تقاطع غیر هم سطح شهداری گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود است.

تالاب عینک یک اکوسیستم زنده درون شهری است و واقع شدن این تالاب در دل شهر برخلاف تالاب های دیگر که اکثرا خارج از فضای شهری واقع شده، باعث شده تا یک ظرفیت گردشگری طبیعی زیبا در رشت ایجاد گردد.

منبع: همگردی

به "بزرگترین تالاب خاورمیانه در دل رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین تالاب خاورمیانه در دل رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید