تیم کوک پس از شکست اپیک گیمز در دادگاه به کارمندان اپل گفت منتظر پیشرفت است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تیم کوک که به اسم مدیرعامل فعلی شرکت اپل مشغول به فعالیت است، از رأی دادگاه علیه اپیک گیمز بسیار راضی و خشنود به نظر می رسد. اپیک گیمز هم اظهار داشت که در خواست تجدید نظر خود به حکم صادر شده را ارسال خواهد نمود.

تیم کوک پس از شکست اپیک گیمز در دادگاه به کارمندان اپل گفت منتظر پیشرفت است

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، پس از صدور حکم دادگاه درباره پرونده ضد انحصارگرایی اپل و اپیک گیمز، به کارمندان شرکت خود گفت: اپل باید رو به جلو حرکت کند و به پیشرفت ادامه دهد. کوک در جلسه همه جانبه خود با کارکنانش با تأکید مجدد بر حفظ سیاست هایی که شرکت اپل علنا درباره این پرونده اتخاذ نموده بود، از پیروزی های قانونی این شرکت تجلیل کرد و ضرر آن را در ادعای این رقابت ناعادلانه کوچک جلوه داد.

او در ادامه صحبت هایش اضافه نمود:

تیم سوینی، مدیرعامل اپیک سال گذشته قبل از شکایت علیه شرکت اپل در دادگاه، از این کمپانی درخواست کرد که به شرکت وی اجازه دهد تا روش های پرداخت جایگزین را در نسخه iOS بازی Fortnite قرار دهد. با این حال، سوینی اعلام کرد که شرکت اپیک امیدوار است اپل این گزینه ها را به طور یکسان در اختیار همه توسعه دهندگان iOS قرار دهد.

برخلاف اظهارات کوک مبنی بر اینکه ما با همه یکسان رفتار می کنیم، اپل در گذشته با یک سری از توسعه دهندگان به شکل خاصی رفتار می کرد. مثلا اپل به شرکت نت فلیکس یک قرارداد ویژه ارائه داد که در آن تنها 15 درصد مالیات از اشتراک های فروخته شده در داخل برنامه نصیب اپل می شد؛ در صورتی هم که نت فلیکس به پشتیبانی خود از خریدهای درون برنامه ای ادامه می داد، شرکت آمریکایی امتیازات ویژه ای را برای آن در نظر می گرفت. این شرکت بعلاوه دسته هایی از اپلیکیشن ها را که می توانند از پرداخت حق کمیسیون سرباز زده یا آن را دور بزنند از فروشگاه حذف و اپلیکیشن هایی را که در ظاهرا توان رقابت با آن ها را نداشته است مسدود می نماید یا اصلا آن ها را در فروشگاه در دسترس قرار نمی دهد.

با این حال حق با تیم کوک است که معتقد بود اپل انحصاری روی تراکنش های بازی های دیجیتالی ندارد. این شرکت با موفقیت از درخواست های اپیک گیمز مبنی بر بازکردن iOS به روی فروشگاه های شخص ثالث یا سایدلود اپلیکیشن ها (دانلود آن ها از منابعی دیگر و نصب درون گوشی) ممانعت کرد و دادگاه عالی هم معتقد بود که کار اپل در جمع آوری کمیسیون کالاهای دیجیتالی کاملا قانونی و قانع کننده بود.

همان طور که گفته شد، اپل در یکی از این پرونده ها به اپیک گیمز باخت اما هنوز اعلام ننموده است که می خواهد در رابطه با این موضوع درخواست تجدیدنظر کند یا خیر. این پرونده هم در رابطه با یک سیاست اپل است که توسعه دهندگان را از آگاه ساختن از گزینه های پرداخت جایگزین به کاربران منع می نماید. چنین سیاستی قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را نقض می نماید و طبیعی بود که اپل در آن بازنده باشد. اما به اپل فرصت داده شد تا ماه دسامبر سال جاری سیاست خود را در این زمینه تغییر دهد. از آن سو اما اپیک گیمز خاطرنشان کرد میخواهد برای تمام 9 پرونده ای که در آن بازنده بود درخواست تجدید نظر کند.

همچون سخنگویان شرکت اپل که به شکل علنی اظهارنظر نموده بودند، کوک هم خاطرنشان کرد که بیش از حد نگران این موضوع نیست.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "تیم کوک پس از شکست اپیک گیمز در دادگاه به کارمندان اپل گفت منتظر پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم کوک پس از شکست اپیک گیمز در دادگاه به کارمندان اپل گفت منتظر پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید