قدرت نمایی تکنولوژی تشخیص چهره در سال 2019

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تکنولوژی تشخیص چهره و سایر فناوری هایی که با چهره کاربران مرتبط هستند در سال 2018 با رشد و توسعه خیره کننده ای همراه بودند. جالب است بدانید که پیشبینی می گردد این اقبال در سال 2019 نیز ادامه خواهد داشت.

قدرت نمایی تکنولوژی تشخیص چهره در سال 2019

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تکنولوژی تشخیص چهره را می توان از محبوب ترین تکنولوژی های سال 2018 دانست. این تکنولوژی در انواع موبایلف تبلت، لپ تاپ و البته سیستم های امنیتی مورد آزمون نهاده شد و حتی جنجالی هم شد.

در سال 2018 شاهد تظاهرات سراسری کارمندان گوگل و اعتراض آمازونی ها برای استفاده مدیرانشان از تکنولوژی تشخیص چهره بودیم. آنها نگران بودند که مدیرانشان این تکولوژی را در اختیار چه گروههایی می گذارند و اساسا استفاده دولت ها از این نوع تکنولوژی ها را موضوعی ناراحت نماینده ارزیابی می کردند.

اما این اعتراض ها مانع از این نمی گردد که تکنولوژی مسیر خود را پیش نبرد. همانطور که میدانیم، چشم انداز تکنولوژی در نقطه اوج واقع شده است و تعداد زیادی از شرکت ها نیز به فکر توسعه تکنولوژی تشخیص چهره هستند.

آمازون و مایکروسافت دو سردمداراصلی این حوزه هستند و طی سالهای اخیر تلاشهای متعددی برای توسعه تکنولوژی تشخیص چهره ترتیب داده اند. اما این تکنولوزی صرفا کارکردهای امنیتی ندارد و می تواند در انواع گجت ها، برنامه ها و گوشی های هوشمند نیز استفاده گردد.

برای مثال نرم افزار ModiFace به کاربران اجازه می دهد با استفاده از گوشی های هوشمند خود، ظاهرشان را آراسته تر نمایند و MTailor شلوار جین و پیراهن سفارشی را با استفاده از یک روند مشابه سازی روی دوربین ها پیاده می نماید یا با Pottery Barn کاربران می توانند ببینند که مبلمان جدید چگونه ممکن است در خانه های آنها ظاهر گردد.

هیچ کدام از این پروژه ها به اندازه ماشین های خود ران و فروشگاه های مواد غذایی بدون پول نقد پیچیده نیستند، برای مثال ماشین های خودران در تلاشند با شناسایی چهره کاربر روشن شده و حرکت نمایند و فروشگاههای فاقد پول نقد هم با شناسایی چهره کاربر حساب او را از بانک کم می نماید.

با همه این تحولات خیره نماینده، بازهم تعداد افرادی که از این شرایط نگران هستند کم نیست و بسیاری از افراد نگرانند که مبادا این تکنولوژی ها هویت و زندگی شخصی آنها را هدف بگیرد.

آخرین جهش هایی که آمازون، مایکروسافت و گوگل در سال 2018 در این زمینه نشان داده اند، نشان می دهد که چشم انداز هوض مصنوعی مثبت است البته مشروط بر آن که کنترل شده باشد. اما باید دید در سالی که قرار است تکنولوژی های تشخیص چهره قدرتمند تر از همیشه ظاهر شوند قرار است شاهد چه اتفاقاتی باشیم.

منبع: انتخاب

به "قدرت نمایی تکنولوژی تشخیص چهره در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت نمایی تکنولوژی تشخیص چهره در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید