جزییات تازه از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رسانه های ژاپنی جزئیات بیشتری از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و جریان کاری او در این سفر منتشر کرده اند.

جزییات تازه از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی بر اساس گزارشی که روزنامه ژاپنی ماینیچی شیمبون به نقل از منابع آگاه دولتی منتشر کرده سفر شینزو آبه،نخست وزیر ژاپن به تهران 22 تا 24 خرداد صورت خواهد گرفت و وی طی این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقام های ارشد دولتی دیدار خواهد داشت. منابع آگاه می گویند هدف اصلی سفر آبه میانجیگری میان ایران و آمریکا خواهد بود. این روزنامه ژاپنی به همین خاطر اعلام کرده که این ماجرا اهمیت دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب را تعیین می کند. ماینیچی شیمبون یکی از بزرگترین روزنامه های ژاپن به حساب می آید.

دیدارهای اخیر محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه ایران از ژاپن و با فاصله کم سفر دونالد ترامپ به توکیو برآورد ها از تمایل آبه به ایفای نقش میانجیگر را افزایش داده است.

ژاپن می تواند میانجیگر باشد؟

رسانه های ژاپنی می گویند دولت ژاپن روابط خوبی با دو طرف تنش دارد و به همین خاطر می تواند در کاهش تنش ها نقش آفرینی کند. خود شینزو آبه هم تمایل دارد که در جامعه بین المللی به عنوان یک مهره تاثیرگذار دیده شود. ژاپن از سویی متحد راهبردی آمریکاست و از سوی دیگر همواره روابط داوستانه ای با ایران داشته است.از سوی دیگر کاهش تنش ها میان دو طرف به نفع خود ژاپن است. ژاپنی ها به به نفت ایران نیاز دارند، اما آمریکا معافیت هایی را که برای ژاپن و دیگر خریداران نفت ایران صادر کرده بود، سرانجام داده است و این ماجرا توکیو را در تنگنا قرار داده است. ایران همواره یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به ژاپن بوده است.

مسکو هم موافق است

رویترز هم به تازگی در گزارشی اعلام کرده که مقام های روسیه موافقت خود را برای میانجیگری ژاپن اعلام کرده اند. یک مقام آگاه در دولت ژاپن به این خبرگزاری گفته است که در جریان دیدار اخیر وزاری خارجه روسیه و ژاپن، لاوروف حمایت مسکو را از ایفای نقش توکیو برای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا اعلام کرده است.

5050

منبع: خبرآنلاین

به "جزییات تازه از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید