روسیه: تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال فشار تهاجمی بر یک کشور مستقل دنیا و غیرقابل قبول است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات نفت ایران، بخشی از راه حل ضدایرانی جهانی آمریکاست، باردیگر بر غیرقابل قبول بودن اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی از سوی واشنگتن تأکید کرد.

روسیه: تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال فشار تهاجمی بر یک کشور مستقل دنیا و غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد، مقامات مسکو طرح آمریکا درباره ممنوعیت کامل واردات نفت از ایران و عدم تمدید معافیت بعضی کشورها از تحریم های نفتی تهران را بخشی از راه چاره ضدایرانی دنیای واشنگتن ارزیابی می نمایند.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما اقدام اخیر آمریکا را بخشی از تحریم ها علیه ایران نمی دانیم، بلکه بخشی از سیاست و فعالیت های ضدایرانی دنیای آمریکاست. همانطور که همه می دانیم، ممنوعیت واردات نفت از ایران هم به ابعاد سیاست داخلی ایران و همه به فعالیت های بین المللی این کشور مربوط می گردد،در واقع ایالات متحده سعی می نماید تا برای تمامی اقدامات رهبران جمهوری اسلامی محدودیت ایجاد کند.

این دیپلمات بلندپایه با یادآوری اینکه روسیه بارها اعلام نموده که مکانیزم تحریم های یکجانبه که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار نگیرد، غیرقابل قبول است، تاکید نمود: این تحریم ها بدون تردید اعمال فشار تهاجمی بر یک کشور مستقل دنیا محسوب شده و مواضع روسیه در این باره هیچ تغییری ننموده و این اقدام آمریکا را در راستای راه چاره ضدایرانی واشنگتن ارزیابی می نماید.

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای بیان کرد: مقامات واشنگتن دیگر حتی پنهان نمی نمایند که مایلند تمام دنیا را زیر سلطه و اراده خویش درآوردند. از تاریخ دوم ماه مه (12 اردیبهشت) همه کشورهایی که سعی نمایند نفت ایران را خریداری نمایند، در معرض خطر اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا قرار خواهند داشت. این اقدام برای آن است تا امکانات صادراتی ایران از بین رفته و تا جای ممکن به اقتصاد این کشور ضربه وارد گردد، برای اینکه مقامات تهران سیاست مستقلی که مورد رضایت آمریکا قرار ندارد را اجرا می نماید که از جمله مانع از آن شده تا ایالات متحده بر منطقه خاورمیانه که از لحاظ راهبردی اهمیت بسیار زیادی دارد، تسلط کامل داشته باشد.

دوشنبه گذشته مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که واشنگتن از اول ماه مه دیگر هیچ استثنایی برای کشورهایی که اکنون اجازه دارند تا از ایران نفت خریداری نمایند، قائل نخواهد بود و از این پس، تمامی خریداران نفت ایران مورد تحریم دولت ایالات متحده قرار خواهند گرفت.

واشنگتن در ماه نوامبر سال 2018 واردات نفت از ایران را ممنوع بیان کرد، ولی به بزرگترین واردنمایندگان نفت از ایران، یعنی کشورهای چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه اجازه داده بود تا برای مدت 6 ماه به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال فشار تهاجمی بر یک کشور مستقل دنیا و غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال فشار تهاجمی بر یک کشور مستقل دنیا و غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید