خبرنگاران نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا مستمر باشد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: نظارت و بازرسی باید به صورت شبانه روزی انجام شود و با دستگاه هایی که در حوزه اجرا یا نظارت بر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا کوتاهی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

خبرنگاران نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا مستمر باشد

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر ضرورت برگزاری جدی جلسات این ستاد، نظارت مستمر و بازرسی آشکار و پنهان بر فرایند اجرای مصوبات تاکید کرد.

وی گفت: اقدام ما در مشخص 9 گلوگاه در محورهای مواصلاتی استان و تشدید اقدامات کنترلی مراقبتی کار تبلیغی و نمایشی نیست، بلکه تصمیم کاملا کارشناسی، علمی و سنجیده است هرچند ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد که چون هدف اصلی ما در این برنامه غربالگری است، درصددیم در ادامه راه این نواقص رفع شوند.

برخی افراد خطر کرونا را جدی نگرفته اند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد در استان خطر انتقال ویروس کرونا را هنوز جدی نگرفته اند شرح داد: لازم است در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود از جمله ضرورت دارد در مبادی ورودی دستگاه های دولتی و مراکز عمومی از جمله پمپ بنزین ها، نانوایی ها و مراکز خرید، توصیه ها و هشدارهای پیشگیرانه و بهداشتی در قالب بنر و با درج شماره تماس های ضروری برای انعکاس مسائل و تخلفات نصب شود.

وی اضافه کرد: توصیه اصلی به مدیران مراکز خصوصی، رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه برای کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس است.

معتمدیان گفت: با توجه به اینکه خط تولید برخی کارخانه ها حسب ضرورت و شرایط موجود تغییر کرده، لازم است نظارت های مختلف و بازرسی های تخصصی از جمله از سوی اداره کل استاندارد استان صورت گیرد تا تمامی تولیدات، استاندارد لازم را داشته باشند و نباید به هر قیمتی تولیدات غیراستاندارد را در اختیار مردم قرار دهیم.

استفاده از ظرفیت های داخل استان برای تامین اقلام بهداشتی

وی با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای تامین اقلام بهداشتی گفت: در شرایط موجود، امکان اشباع بازار از اقلام بهداشتی مقدور نیست اما با توجه به اختیاراتی که به استان ها داده شده می توانیم از همه ظرفیت های داخل استانی برای تامین اقلام بهداشتی و رفع نیاز مردم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در توزیع اقلام بهداشتی کادر درمانی در درجه اول و بعد گروه های آسیب پذیر در اولویت هستند و نانوایی ها، پمپ بنزین ها، فروشگاه های بزرگ و دهیاری ها در اولویت بعدی قرار دارند همچنین برای تامین اقلام مورد نیاز همه اقشار نیز همه تلاش خود را به کار می گیریم تا همه بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا برای همه لازم الاجراست

استاندار خراسان جنوبی گفت: از آنجا که مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، برای همه ما لازم الاجراست و همه ما چه در بخش دولتی چه بخش خصوصی موظف به اجرای آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت جان مردم با ماست و در اجرای اقدامات پیشگیرانه باید جدیت به خرج دهیم شرح داد: با توجه به شرایط موجود، مراکزی که وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند نباید تعطیل باشند.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا ساعت 20 روز چهارشنبه 66 نفر و علت شیوع کرونا در پنج شهرستان استان که بیشترین آمار درگیری را دارند از طریق انتقال محلی اعلام شد.

15 مورد مثبت جدید طی 24 ساعت روز سه شنبه تا چهارشنبه به بیماران کرونایی در خراسان جنوبی اضافه شد.

همچنین اولین موارد مثبت کرونا در شهرستان های درمیان و بشرویه روز چهارشنبه 21 اسفند اعلام شد و تا به امروز 8 شهرستان از 11 شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا مستمر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا مستمر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید