خواص کیوی از تقویت سیستم ایمنی تا یاری به کاهش وزن

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، این میوه غنی از آنتی اکسیدان بعلاوه حاوی فیبر خوراکی و املاح مغذی از جمله آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

خواص کیوی از تقویت سیستم ایمنی تا یاری به کاهش وزن

بعضی از فواید شناخته شده کیوی برای سلامتی عبارتند از:

تامین ویتامین C مورد احتیاج بدن

مصرف کیوی یکی از آسانترین روش ها برای تامین ویتامین C مورد احتیاج بدن است. ویتامین C یک اسید اسکوربیک است که بدن برای تشکیل ماهیچه، کلاژن و استخوان ها به آن احتیاج دارد. بعلاوه یکی از مهمترین اثرات ویتامین C تقویت سیستم ایمنی است.

برطرف کم آبی بدن

نباید فراموش کرد این میوه که تقریبا 90 درصد آن از آب تشکیل می گردد، نقش مهمی در حفظ دمای بدن، برطرف آسیب های پوستی و هضم مواد مغذی دارد.

مفید برای مبتلایان به آسم

نتایج بعضی مطالعات نشان می دهد خوردن کیوی می تواند به مبتلایان آسم یاری کند و ممکن است باعث کاهش خس خس سینه در بچه ها گردد. مصرف این میوه به کاهش علائمی مانند ناراحتی های تنفسی و تنگی نفس در بیماران آسمی یاری می نماید و تاثیر مثبت آن در کاهش علائم آسم به ویژه در بچه ها بیشتر مشاهده می گردد.

یاری به کاهش وزن

کیوی که در هر 100 گرم 61 کالری دارد، یک غذای رژیمی کامل است. به خصوص به علت داشتن فیبر توصیه می گردد آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کیوی فوایدی برای کاهش وزن دارد. این میوه به لطف ساختار فیبری خود، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و از این رو به کاهش وزن یاری می نماید. علاوه بر این، فیبر به تعادل قند خون نیز یاری می نماید.

مفید برای سلامت قلب

آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و فیبر در عین حال نقش مهمی در سلامت قلب دارند. پتاسیم که از املاح مهم موجود در این میوه است به شل شدن عروق خونی و تثبیت فشارخون یاری می نماید. کیوی که میوه ای کم کالری است، اثر خوبی در کاهش کلسترول دارد.

یاری به هضم غذا

فواید گوارشی کیوی از فیبرهای محلول و نامحلول آن ناشی می گردد. فیبر محلول به فراوری باکتری های مفید لازم برای عملکرد سالم روده یاری می نماید. فیبر نامحلول آب را نگه می دارد و در طول هضم منبسط می گردد و اجابت مزاج را آسان تر می نماید. بعلاوه هضم را تسریع نموده و به تنظیم حرکات روده یاری می نماید. مصرف منظم این میوه با فیبر فراوان به جلوگیری از یبوست نیز یاری می نماید.

کاهش دهنده علائم پیری

کیوی یک میوه مفید برای پوست است. مصرف این میوه با افزایش بافت کلاژن در پوست به سفت شدن پوست و از بین بردن علائم پیری یاری می نماید. بعلاوه در حفظ تعادل رطوبت پوست موثر است. کیوی به علت دارا بودن ویتامین های C و E، میوه ای محافظ در برابر ریزش مو است. منیزیم، پتاسیم و زینک (روی) موجود در کیوی، جریان خون را تسریع نموده و به رشد مو یاری می نمایند. ترکیبات کیوی به پیشگیری از بیماری های چشمی و بهبود بینایی نیز یاری می نماید.

منبع: گردشبان

به "خواص کیوی از تقویت سیستم ایمنی تا یاری به کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص کیوی از تقویت سیستم ایمنی تا یاری به کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید