دعوتنامه بانک ها برای مشتریان در این روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران: بعضی بانک ها در روزهای شیوع کرونا با انجام اقداماتی مانند برداشت بدون رضایت از حساب مشتریان به بهانه های مختلف، آنها را مجبور می نمایند که در شعب حضور یابند.

دعوتنامه بانک ها برای مشتریان در این روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه بانک ها یکی از محل های اصلی انتقال ویروس کرونا به شمار رفته و بیش از 30 نفر از کارکنان بانک ها به علت کرونا جان باخته اند، در هفته های اخیر کوشش های زیادی برای دور کردن مشتریان از شعب اجرا شده است.

اما بعضی بانک ها بدون توجه به این مساله با انجام اقداماتی مانند برداشت از حساب مشتریان به بهانه های مختلف، مشتریان را همچنان برای حضور در شعب دعوت می نمایند.

بر این اساس، در روزهای اخیر پیامک برداشت 12 هزار تومانی از حساب مشتریان برای ارسال سالانه پیامک برای افراد ارسال شده است. نکته جالب این است که برداشت 12هزار تومانی حتی از بعضی حساب هایی اجرا شده که در ماه های اخیر تراکنشی نداشته و در نتیجه صاحبان آنها تمایلی به دریافت پیامک نداشته اند.

در این پیامک ها از مشتریان خواسته شده تا اگر تمایلی برای دریافت پیامک تراکنش ندارند به شعبه مراجعه نمایند. بدین ترتیب یا مشتریان ناچار هستند ریسک انتقال ویروس کرونا را پذیرفته و به شعب بانک ها بروند یا اینکه از ترس این بیماری، قید پول خود را بزنند.

در متن پیامک ارسالی یکی از بانک ها آمده است: مشتری گرامی بانک ... با توجه به اتمام اعتبار سرویس پیامک حساب شما در تاریخ 97.1.20 و تمدید اتوماتیک آن تا انتها سال 99 مبلغ 120 هزار ریال از حساب شما کسر می گردد. در صورت عدم تمایل به دریافت سرویس به شعبه یا اینترنت بانک مشتری محور مراجعه کنید.

در این پیامک ها اگرچه اعلام شده که مشتریان می توانند از اینترنت بانک استفاده نمایند، اما با توجه به اینکه اینترنت بانک بسیاری از بانک ها توسط مردم فعال نشده است، مشتریان ناچار هستند که برای غیرفعال کردن برداشت از حسابشان به شعبه مراجعه نمایند که هم برای خودشان و هم برای کارمندان بانک، خطرساز است.

از سوی دیگر بعضی مردم به دلیل هراس از کرونا، از حضور در شعبه برای متوقف کردن برداشت از حسابشان خودداری می نمایند که باعث تداوم برداشت توسط بانک می گردد.

اگرچه رقم 12 هزار تومان به نظر عدد کوچکی است، اما اگر آن را در میلیون ها مشتری بانکی ضرب کنیم، عدد بسیار بزرگی می گردد. به عنوان مثال در صورت برداشت بدون رضایت این مبلغ از حساب فقط یک میلیون مشتری، جمع رقم آن به 12 میلیارد تومان می رسد.

در روزهای گذشته نیز بعضی بانک ها با توجهی به ابلاغ بانک مرکزی، با برداشت غیرقانونی از حساب مرتبطین وام های قرض الحسنه، باعث شدند که دریافت نمایندگان این وام ها به ناچار روانه شعب بانک ها شوند.

بانک مرکزی در واکنش به برداشت های غیرقانونی بانک ها از حساب دریافت نمایندگان وام های قرض الحسنه، با معرفی سامانه ای از مشتریان خواست در صورت مواجهه شدن با این موضوع، تخلفات را در این سامانه ثبت نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "دعوتنامه بانک ها برای مشتریان در این روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوتنامه بانک ها برای مشتریان در این روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید