رشد ارزش بازار بیمه نامه خودرو در دنیا ، ارزش بازار بیمه خودرو به بیش از 1، 2 تریلیون دلار خواهد رسید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بازار بیمه شخص ثالت به دلایل مختلف از جمله رشد تقاضا برای خرید خودرو، افزایش قدرت خرید طبقه میانه، رشد تکنولوژی، افزایش تصادفات جاده ای و مقررات اجباری دولت ها به سرعت در جهان در حال توسعه است.

رشد ارزش بازار بیمه نامه خودرو در دنیا ، ارزش بازار بیمه خودرو به بیش از 1، 2 تریلیون دلار خواهد رسید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بازار بیمه شخص ثالت به دلایل مختلف از جمله رشد تقاضا برای خرید خودرو، افزایش قدرت خرید طبقه میانه، رشد تکنولوژی، افزایش تصادفات جاده ای و مقررات اجباری دولت ها به سرعت در دنیا در حال توسعه است.

طبق آخرین آمارها ارزش بازار دنیای بیمه خودرو در سال2020 بالغ بر 704میلیارد دلار بوده که پیش بینی می گردد این رقم در سال2026 به 1.2تریلیون دلار برسد.

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بازار بیمه خودرو در منطقه ها مختلف دنیا قوانین و شرایط مختلفی دارد؛ به این معنا که ضریب پوشش بیمه و ارقام آن فرق دارد؛ با این حال آنالیز ها نشان می دهد، بیمه خودرو در دنیا طبق یک قاعده معین در سراسر دنیا دنبال می گردد؛ به این معنا که بیمه نامه خودرو، بیمه گذار را در برابر خسارات مالی و جانی درصورت تصادف یا سرقت محافظت می نماید.

آمارها نشان می دهد که تحت تأثیر عوامل مختلف، صدور بیمه نامه های خودرو در دنیا رو به توسعه بوده و این بازار روزبه روز در حال افزایش است؛ به طوری که طبق آخرین برآوردها انتظار می رود ارزش بیمه نامه های صادر شده در دنیا تا سال2026 به طور میانگین سالانه 7درصد افزایش یابد و به 1.2تریلیون دلار برسد.

طبق آخرین آمارها در سال2020 ارزش کل بازار بیمه خودرو، رقمی بالغ بر 704میلیارد و800میلیون دلار بوده است.

عوامل رشد بازار بیمه خودرو

مطالعات دنیای نشان می دهد که علت رشد صدور بیمه نامه های نو برای خودروها از یک طرف افزایش تقاضا برای خرید وسایل نقلیه شخصی و از طرف دیگر افزایش حجم تصادفات است. در واقع در اغلب کشورهای دنیا تحت تأثیر فرایند صنعتی شدن و افزایش قدرت خرید مردم حجم تقاضا برای خرید خودرو افزایش یافته و احتیاج برای محافظت از خودروها در برابر تصادفات و سرقت منجر به رشد صدور بیمه نامه های خودرو شده است.

علاوه بر این، تعداد تصادفات جاده ای در دنیا افزایش یافته و این عامل نیز به رشد بازار بیمه خودرو یاری نموده است. در اغلب کشورهای دنیا بیمه خودرو هزینه های مربوط به جراحات، مرگ یا خسارت مالی و جانی به راننده آسیب دیده یا شخص ثالت را ارائه می نماید و حتی در بعضی کشورهای دنیا پرداخت خسارت، مشمول اموالی که در پیاده روها و پارک هاست و یا نرده های خیابانی هم می گردد.

سایر عوامل رشد

در کنار رشد تقاضا برای خرید خودرو و افزایش تصادفات جاده ای، مقررات دولتی نیز در کشورهای مختلف که خرید بیمه خودرو را اجباری می نماید به طور قابل توجهی به رشد بازار بیمه خودرو یاری نموده است. یکی دیگر از عوامل رشد بازار بیمه خودرو، استفاده از فناوری های نوین و پلتفرم های آنلاین فروش بیمه نامه است که به سرعت در دنیا در حال توسعه است.

به طور کلی می توان گفت افزایش تعداد تصادفات، اجرای مقررات سختگیرانه دولتی برای خرید بیمه خودرو و افزایش فروش خودرو در سطح دنیا به علت افزایش عایدی سرانه مصرف کنندگان از عوامل اصلی رشد بازار دنیای بیمه خودرو هستند. علاوه بر این، انتظار می رود پیاده سازی فناوری های نوین و افزایش تقاضای برای صدور بیمه شخص ثالث در اقتصادهای نوظهور منجر به توسعه بازار بیمه خودرو در سال های آینده گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رشد ارزش بازار بیمه نامه خودرو در دنیا ، ارزش بازار بیمه خودرو به بیش از 1، 2 تریلیون دلار خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد ارزش بازار بیمه نامه خودرو در دنیا ، ارزش بازار بیمه خودرو به بیش از 1، 2 تریلیون دلار خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید