سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، فرزاد افضلی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه در استان ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری تکثیر و پرورش داده می گردد، گفت: ماهی های کپور معمولی، فیتوفاگ و هامور از جمله ماهی های گرمابی و قزل آلا نیز به عنوان ماهی سرداّبی در مراکز پرورش ماهی کرمانشاه پرورش داده می شوند.

سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

وی از فراوری 50 تن ماهی خاویاری طی امسال در سطح استان اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین 25 تن میگوی آب شیرین و 12 هزار تن ماهی سردآبی تکثیر و پرورش یافته است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بیشترین میزان فراوری ماهیان سردآبی را متعلق به مراکز پرورش ماهی ریجاب، بیشترین ماهیان خاویاری را مربوط به شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب و ماهیان گرمابی را مربوط به شهرستان قصرشیرین دانست و توضیح داد: سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9.5 کیلوگرم بوده در حالی که میانگین کشوری مصرف ماهی 11 کیلوگرم است.

وی همچنین از انجام طرح های مطالعاتی برای پرورش ماهی در قفس در محل سد زمکان دالاهو به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی اطلاع داد.

افضلی بیان داشت: مجتمع پرورش و تکثیر ماهیان سردآبی افشاران کنگاور با ظرفیت 100 تن ماهی از دیگر طرح های در دست اقدام برای تکثیر و پرورش ماهی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید